Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KR

Maveric

14. 8. 2009 9:03
...kus pravdy

..no na létání je jeden veliký podvod na cestujících a totiž ten, který bohužel asi pochopí jen potápěč, možná lékař či fyzik ale i vojenský pilot. Přetlakové dýchání...dojde-li k poruše "tlakového tělesa" rozuměj trupu letadla za letu jsou účinky fatální a kyslíková maska spadlá před obličej je jen pro "srandu králíkům"...scénář EXPLOZIVNÍ DEKOMPRESE je obvykle strašlivější než cokoliv co zatím vyplodil Holywood...roztržením plic a krvácením z očí nosu a úst počínaje a v nejlepším případě trvalým poškozením mozku a smrtí konče. Pokud ovšem s těžce poškozeným letounem nezahájí pilot (který sice namísto chemického vyvíječe má k dispozici tlakovou láhev ale žádný výcvik v přetlakovém dýchání...) prudký let střemhlav do hustších vrstev atmosféry s cestujícími v bolestech se zmítajícími v kabině plné vysrážené mlhy a poletujících předmětů...

0 0
možnosti
JM

J i ř í

21. 6. 2009 18:26
Bezstarostní řidiči

Velmi bych si přál, aby všichni, kteří sedají za volant auta, se začali takhle zneklidňovat pokaždé, když se v rámci celého světa zabije pár stovek lidí na silnicích (neboli denně). Pak by možná mrtvých na silnicích ubylo. Já osobně se budu nadále cítit v letadle bezpečněji než na silnici.

0 0
možnosti
I

ivos.NA

19. 6. 2009 10:42
Statisticky nejhorší

Z pohledu pasažéra-jednotlivce a jeho možností dopravení z jednoho místa na druhé(na vzdálenosti nesejde) je letadlo nejnebezpečnější. Pro výpočet musíte brát jeden let, jako jednu jízdu vlakem(autem, lodí, autobusem). Kecy o počtu km apd. jsou zavádějící a slouží k ukolébání oveček.

0 0
možnosti
LL

Lenka Leon

19. 6. 2009 7:26
Kdyz nasedam do letadla...

... zakazuju si myslet na to vsechno, co se muze stat. Letela jsem s Air France z Parize do San Franciska zhruba jenom tyden po te, co spadlo jejich letadlo do Atlantiku a cloveka napada spousta veci. Na silnicich mam zatim stesti, i kdyz byly momenty, kdy stacilo malo a ja pribyla do tech statistik.... Uz to tady asi bylo receno, ale z zivota stejne nikdo zivej nevyvazne :)

0 0
možnosti
RP

Roman Potoczný

19. 6. 2009 10:10
Re: Kdyz nasedam do letadla...

To říkává vždycky i můj táta ... jakmile jsi v letadle, není nutné myslet na to, co by se mohlo stát, protože Ti to stejně nepomůže ... Což je samozřejmě pravda ... jen, jsem odjakživa trošku buřič a tak mě samotný fakt naprosté bezmocnosti pasažérů a jejich myšlenky, které jim často,  z důvodu nejistoty na palubě letadel, vedly k napsání toho článku ... Co se toho života týče, tak se mi líbila hláška z první Doby ledové, kdy padlo ... "Hele, stejně Tě dříve nebo později někdo sežere, tak v čem je problém" ... "Pokud bych si mohl vybrat, tak ať je to raději později, víte" ... :-)

0 0
možnosti
RP

Roman Potoczný

18. 6. 2009 21:37
Děkuji všem za příspěvky ...

... za pozitivní i negativní ... určitě se nebudu cítit na palubě letadel bezpečněji a se mnou i řada dalších cestujících, ale jsem rád, že jsme si to téma tak hezky vyříkali ... kéž by podobnou vůli měli i majitelé leteckých společností ...

0 0
možnosti
RF

maxipes Fík

19. 6. 2009 10:58
Re: Děkuji všem za příspěvky ...

Já bych třeba nikdy nesed do letadla, který sám neřídím. A když už bych si musel vybrat, tak než do současných velkých dopravních letadel, bych sedl k někomu do Po-2, Fi-156, L4 apod.

0 0
možnosti
K

Kessidy

18. 6. 2009 18:14
Šance při nehodě....

jaký je rozdíl, jestli umřu ve zbytcích letadla nebo autobusu? Když jsme tam cesťák, neudělám nic, můžu jen čekat. Jako řidič i jako pilot mám nějakou šanci něco dělat-a jako pilot mám výhodu, že si nehodu nejspíš můžu zavinit jedině sám...což bych o silnicích netvrdil

0 0
možnosti
M

mig-21mfn

18. 6. 2009 16:29
lidský faktor

při leteckých nehodách je v 99% lidský faktor. ikdyž se na letadle něco vys*re, vždycky se ta situace dá řešit. bohužel, občas piloti selžou. to by pak mistr autor nemohl jezdit ani autobusem, možná radši ani autem, protože tam je mnohem větší pravděpodobnost, že ho někdo smete. letadel zase tolik není a letecká doprava má spousty předpisů, jak létat a je řízena, narozdíl od dopravy pozemní. například lety na východ mají liché hladiny, na západ sudé atd.

0 0
možnosti
ZS

kmetkmet

18. 6. 2009 16:19
Pro autora

Tak choďte pěšky. To určitě s Vámi nespadne letadlo, ale máte skoro 100% naději, že Vás smete nějaký mladý hejsek v napulítrovaném sportovním autě.

0 0
možnosti
F

frantaflinta58

18. 6. 2009 15:22
článek je to pěkný ale chybí tam vaše obvyklé...

 PAROUBEK - JE - POPULISTA,sockomunisti - chtějí  - vrátit -zemi -před -rok1989 a další vaše oblíbené mantry Ministerstva Pravdy. Za to vás Velký Bratr nepochválí, abyste náhodou neskončil na Ministerstvu Lásky:-/

0 0
možnosti
RP

Roman Potoczný

18. 6. 2009 21:34
Re: článek je to pěkný ale chybí tam vaše obvyklé...

Děkuji, máte naprostou pravdu ... ale myslím, že už jsem k panu Paroubkovi řekl v této chvíli dost ... on si teď taky vybírá dovolenou, tak mu ji přeju :-) ... ale před volbama se vrátím Jiří Paroubku a nebudu sám ... ;-D ...

0 0
možnosti

vitvit

18. 6. 2009 11:10
Vše je otázkou ceny, nabídky a poptávky

Ono neni problem vyrobit letadlo bezpečnější (vystřelovací sedačky s padákem apod) Jenže kdo s tím bude létat, když nejlevnější letenka by stála o 100tisíc víc ???

To máte jako se vším - v hypermarketech se stojí fronty na levné šunty, které nás prokazatelně zabíjejí ! Zatímco drahé obchody se zdravým a bezpečným zbožím zejí prázdnotou...

Schválně by mne zajímalo, jestli by autor letal dál za 10k jako tedka, nebo pokaždé za 200k bezpečnějším letadlem ????????

0 0
možnosti
RP

Roman Potoczný

18. 6. 2009 11:35
Re: Vše je otázkou ceny, nabídky a poptávky

To by byla otázka spíš pro autorovy zákazníky, jestli by tu cenu utáhli :-) ... ale já bych ten nárůst ceny příliš nedémonizoval, rozhodně by se nejednalo o řádový rozdíl ... mysím, že po jisté době by se cena ustálila na současné hladině, je to otázka nabídky a poptávky a míry zisku apod. ... Ony většinou ty nejjednodušší věci dovedou zachránit nejvíc a jistě by se nějaké našly, jak jsme se smáli nafukovacím pytlům ve Smoljakově autě (tuším, že to bylo ještě embéčko) ve filmu Kulový blesk a dnes mají auta často i deset airbagů ... podotýkám, že to byla doba, kdy Favorit (bez airbagů) stál 80.000,- Kč, zkuste si to přepočítat na dnešní cenu auta a zjistíte, že i Volvo, které platí za bezpečné auto, je v poměru mnohem levnější ...

0 0
možnosti
  • Počet článků 299
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3499x
Na blogu působím déle, než deset let. Píšu převážně o filmu, o hudbě, knihách, kulturních a společenských akcích, výjimečně o politice. Je fajn, že lze zatím svobodně vyjadřovat vlastní názor. Zatím ...
Bloguji, tedy jsem!