Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

stella.a

17. 6. 2009 22:12
Hm...

...a když se pak ještě přímo od rodiny pilota ČSA dozvíte,, že tento pilot je alkoholik, který již v 8 ráno je totálně namol, přičemž léčit se nikdy nepůjde, jelikož by si pak už nikdy nezalítal....to se pak jenom modlíte, aby to nebyl pilot zrovna vašeho letadla.

0 0
možnosti
KR

Maveric

18. 6. 2009 7:06
Re: Hm...

...prosím Vás - okamžitě anonymně nahlaste takového vola jeho zaměstnavateli, oni si s ním už poradí. Docela rádi ho nachytají a zbaví se takového individua o tom Vás ujišťuji. Nechápu jak můžete žít s vědomím, že takový kretén spadne při přistávání na nějakou mateřskou školku a způsobí masakr...

0 0
možnosti
VK

vit.kucik

17. 6. 2009 21:45
Toto je subjektivní "procítění" letu...

... Vaší psychikou a napsal jste o tom článek.. to je zcela v pořádku...

Pokud by měl být objektivním zamyšlením, musel byste dokončit tu myšlenku o statistice bezpečnosti, kde tajemně naznačujete, že pro letecké firmy je to propaganda podporující jejich byznys, ale dál nic. Nějaký nový poznatek, že by to tak nebylo? Proč by bylo porovnání s jinými druhy dopravy nesouměřitelné? (zmínka o nemožnosti zastavit a opravit letadlo není snad vážně myšlený argument).

Když jsem se poprvé odlepoval z letištní plochy, byla ve mně malá dušička a adrenalin jsem cítil až na jazyku. Cítil jsem se taky velmi "pasivně", odkázán jen na předchozí práci jiných. Přesto věřím, že jsem tam bezpečnějsí, něž v autě, byť ho mohu ze stovky zastavit na nulu. Statisícům lidí ročně se to také podaří, bohužel o vteřinu později, než by stačilo na přežití...

0 0
možnosti
RG

darmo

17. 6. 2009 22:20
Re: Toto je subjektivní "procítění" letu...

Statistické srovnání pravděpodobnosti úmrtí je k ničemu. Jediná dobrá statistika je nula. Jedna oběť není lepší než dvě - aspoň pro pozůstalé ne.

Auta mají smrtelné nehody, protože řidiči jsou magoři. Letadla padají, protože se vývoj a údržba letadel řídí statistikou.

0 0
možnosti
LV

baloun

17. 6. 2009 21:37
Pokud létáte letadly ze železa,

nedivím se, že máte strach...

0 0
možnosti
RP

Roman Potoczný

18. 6. 2009 0:54
Re: Pokud létáte letadly ze železa,

... to je přirozeně myšleno obrazně ... :-)

0 0
možnosti
JZ

Switch2

17. 6. 2009 21:12
Zkoumání příčin

V letectví se zkoumá každá nehoda a vyvozují se závěry s cílem, aby ke stejné nehodě nikdy nedošlo. Zlepšit postupy posádky či mechaniků, konstrukci toho konkrétního mechanického prvku, apod. Děje se něco podobného v případě autonehod? Jen si pane autore porovnejte, kolik leteckých nehod se stalo ze shodných příčin. Sice je to smutné, že se změny dělají až po letecké nehodě či mimořádné události, ale jen díky těmto procedurám a systému "dvakrát stejnou chybu neuděláš" je dnes létání nejbezpečnější formou dopravy.

A pro Vaši informaci. Boeing 737 je bezpečnější dopravní prostředek než jízdní kolo. To je matematická jistota.

0 0
možnosti
RG

darmo

17. 6. 2009 22:16
Re: Zkoumání příčin

Ano, příčiny nehod se zkoumají, ale poznatky se do praxe zavádějí zoufale pomalu. Krásný příklad je nehoda nad Bodamským jezerem před cca 5 lety. Statisticky opravdu nic vážného, ale několik desítek mrtvých dětí je neodčinitelný malér. A proč? Protože piloti nevěděli jestli poslouchat TCAS (systém pro odvrácení srážky dvou letadel), nebo dispečera. Před touto nehodou došlo cca čtyřikrát k rozporu, který málem vedl k nehodě, ale protože jen málem, statisticky bylo vše v pořádku a nikdo nic neřešil... Rv

0 0
možnosti
M

mars42

17. 6. 2009 20:54
Nebezpečná voda

Ja mám tiež jedno desivé zistenie. Všetci ľudia, ktorí doteraz  zomreli, v živote pili vodu. Z toho mi vyplýva, že voda je smrteľný jed.

0 0
možnosti
M

Mishaw

17. 6. 2009 20:51
Obyčejný cestující

Je vidět, že jste jen obyčejný cestující a nevíte, jak tvrdá pravidla ve světě letectví platí. Pokud se vám to nezdá bezpečné, tak jednoduše nelétejte a nebudete mít problémy a "chytré" kecy !X

RvRvRv

0 0
možnosti
RP

Roman Potoczný

18. 6. 2009 1:02
Re: Obyčejný cestující

Ano, jsem obyčejný cestující a chci, aby mě letecká společnost dopravila bezpečně (jak tvrdí) z bodu A do bodu B ... tuto jistotu dnes nemám a nemají ji ani mraky jiných lidí, kteří s obavami očekávají zprávy od svých blízkých,jestli doletěli v pořádku,kteří startují a v letadle je děsivé ticho a totéž při přistání ... řekněte, děje se dnes něco podobného při podobných akcích na palubě aut, lodí nebo vlaků ... má někdo strach, že nedorazí do cíle vlakem? Snad ne včas, ale vůbec ... proč se tedy letecká přeprava považuje za nejbezpečnější, když se jí většina lidí bojí ...tuto otázku jsem chtěl článkem nastolit ...

0 0
možnosti
IK

jjumbik

17. 6. 2009 20:48
mohl byste se nejprve podívat

na seriál BBC o leteckých katastrofách a jejich následném vyšetření a zjistil byste, že 90 procent z katastrof nastalo porušením bezpečnostních předpisů, lajdáctvím servisu apod.

0 0
možnosti
RG

darmo

17. 6. 2009 22:22
Re: mohl byste se nejprve podívat

A to nějak popírá smysl článku?? Já bych řekl, že naopak.

0 0
možnosti
BB

carabus

17. 6. 2009 20:37
Pane,

děláte chytrého tak věrohodně, že jste tomu sám uvěřil, ale nemohu si pomoci, z vašeho článku a argumentů mám jediný dojem: jste hloupý Rv. V dnešní době ale žádný problém, máte bezpochyby velkou šanci se prosadit kdekoliv :-/  

0 0
možnosti
K

KitKatka

17. 6. 2009 20:27
Souhlas

Naprosto s vámi souhlasím a myslím, že chápu, co jste tím chtěl říct.

A napadá mne, že to není jen o letadlu, ale o všech prostředcích, které hromadně přepravují spoustu lidí a člověk vůbec neví, kdo je řidič, zda mu může věřit. Protože ať už sedím ve vlaku, autobuse, nebo letadle, vždycky svěřuji svůj život do rukou neznámého člověka a můžu jen doufat, že to "dobře dopadne". Kdežto když řídí např. můj manžel, vím, že není opilý, že by nejel, kdyby mu bylo špatně, nebo bylo auto ve špatném stavu a že nebude riskovat.

Samozřejmě, k životu určitý risk patří a bez něj to prostě nejde. Ale pokud můžeme udělat pro bezpečnost svou i druhých lidí něco navíc, byla by hloupost to neudělat.

A ještě ke zdejším příspěvkům: Vždycky se najdou nějací chytráci, kteří umí jen kritizovat, ale sami máloco vytvoří. Tak když se jim  to nelíbí, je tu snadná pomoc - ať to nečtou. :)  Je to Váš blog a Vy si sem můžete psát co chcete ;)

0 0
možnosti
U

uluf

17. 6. 2009 20:44
Re: Souhlas

A ještě ke zdejším příspěvkům: Vždycky se najdou nějací chytráci, kteří

umí jen kritizovat, ale sami máloco vytvoří. Tak když se jim  to

nelíbí, je tu snadná pomoc - ať to nečtou. :)  Je to Váš blog a Vy si

sem můžete psát co chcete ;)

Tohle je hodně chabá připomínka - viděl jsem téma, které mě zajímá, tak si ho přečtu. Nemůžu už předem vědět, že to bude takováhle blbost. A pokud si při čtení toho článku vytvořím názor, tak ho napíšu, stejně jako to udělal sám autor. Tou kritikou se nesnažím autora shodit, ale snažím se přesně o to samé, co udělal on - chci, aby se nad tím někdo zamyslel. R^

0 0
možnosti

veprozza

17. 6. 2009 20:05
Reakce

Teda, omlovuam se, ale tohle je sbirka zavadejicich dezinformaci..

1) Vice nez 90% nehod v letectvi se obejde bez umrti, to, ze pouze 10 procent je zajimavych pro TV je vec jina

2) Vice nez 75% nehod je zavinenych chybou cloveka, v kokpitu nebo na zemi a s casem toto cislo dale roste, je to tedy srovnatelne s "pevne zalozenou" automobilovou dopravou

3) Letadla se pohybuji v pocasi, ktere nemohou ovlivnit, ale mohou si vybrat, jestli a kudy poleti. A ohledne jeji predpovedi, koncem tydne se podivejte na aktualni predpoved na pristich 8 hodin a oblecte se podle ni. Rucim Vam, ze nenastydnete.

A zaverem, jake ochranne prostredky byste navrhoval? Pokud se letadlo ve vzduchu rozlomilo, pasazeri meli tak 5 vterin vedomeho zivota, pokud behem techto 5ti vterin neziskaji prisun kysliku, "prestava jim to myslet". Myslenka, ze se pasujou do padaku je usmevna. Rv

0 0
možnosti
RP

Roman Potoczný

18. 6. 2009 1:09
Re: Reakce

Padák je předpotopní a jistě ne použitelné řešení. Já nejsem letecký technik, ale např. segmentace jednotlívých míst v letadle do oddělených, hermeticky uzavíratelných prostor pro jistý počet pasažérů a jejich včasné automatické odpálení v případě nehody z letounu a přistání na padáku by dalo možnost přežít těm, kteří rozlomením nebo jinou nebezpečnou závadou nebyli přímo zasaženi. Segmentace prostor je běžná u lodí, podobnou uzavřenou kapslí, je dnes, po havárii Columbie vybaven i raketoplán, kde je umístěna posádka. Proč je to dobré pro pilotované lety raketoplánu a ne pro dopravu lidí ... ? Nevěřím, že by to byl v dnešní době až tak velký problém, pokud by se opravdu nad tím chtěl někdo vážně zamyslel. Jenže je to drahé a fungovalo by to bez prezentace nutnosti mračna letušek a letušáků, kteří vždy na počátku letu ukazují prostocviky, jak si nasadit masku, vestu nebo se připoutat ... 

0 0
možnosti
  • Počet článků 299
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3499x
Na blogu působím déle, než deset let. Píšu převážně o filmu, o hudbě, knihách, kulturních a společenských akcích, výjimečně o politice. Je fajn, že lze zatím svobodně vyjadřovat vlastní názor. Zatím ...
Bloguji, tedy jsem!