Děkujeme za pochopení.
sdsa
Tuny zeleza ?
Ja bych rekl , ze primarne bude letadlo vyrobeno ze slitin hliniku.
Letadlo ze zeleza by bylo urcite bezpecnejsi, jelikoz by se ani neodlepilo ze zeme a tudiz by nemohlo spadnout
Roman Potoczný
Re: Tuny zeleza ?
Už jsem to někde níže vysvětloval ... bylo to poněkud účelové zjednodušení ... ale stejně si myslím, že lidi rozhodně dnes nevnímají letadla jako lehčí než vzduch, ale spíš jako mastodonty, u nichž je opravdu s podivem, že se odlepí od země
Jan Krauskopf
Z cynického soudku...
Romane, víš co je vůbec nejnebezpečnější? Život - končí smrtí ve 100% případů ;-)
Jaký je rozdíl, jestli tě smete náklaďák řízený řidičem, jenž právě dostal infarkt, jízdě vlakem, jemož do cesty spadnul most, letem letadlem, kterému se rozlomil trup a třeba roztrhání výbušninou, kterou na sobě odpálil nějaký magor? Vůbec žádný - blbý čas, blbé místo. Nenaděláš nic. Ani proti jednomu se nemůžeš bránit a pravděpodobnost je u všech těchhle věcí řádově tak malá, že je skoro stejná... Holt osud. Jestli na tom chceš něco pozitivního, tak OK: Určitě lepší mít to za sebou takhle rychle, než třeba roky trpět v bolestech, ne? ;-)
Takže až příště poletíš, udělej to jako já - dosedni do sedačky, usni a probuď se až po přistání. A když se neprobudíš, tak už tě to nebude muset zajímat ;-)
Roman Potoczný
Re: Z cynického soudku...
Děkuji za radu, vždycky se snažím usnout, ale v poslední době nezaberu ... jediné, co mě těší je, že pokud by se něco stalo, většinou mám lístky do první řady
tse tse
zivot je jen, nahoda
a mooooc velka loterie.. nezalezi do ceho usedame ci jdeme pesky.. nezalezi na statistikach, kazdy den podstupujeme riziko. To jestli prezijeme neovlivnime.. neovlivnime mechanika, ktery dotahuje sroub u motoru Airbusu, neovlivnime ridice kamionu aby se poradne prospal nez nastartuje, neovlivnime mladika co si koupil novou Yamahu a neovlivnime starsi pani co je nahluchla a chysta se prejit silnici a neovlivnime ani nase telo ktere nam muze privodit nevylecitelnou nemoc... cely zivot muzeme jenom a pouze doufat... zijeme ted a tady, to co prijde za okamzik uz je dalsi story...
l.g
statistika
Průměrně stráví každý Čech cestováním letadlem asi 10h. Zemřou přitom průměrně 4osoby do roka. V autě strávíte přes 400h. a dalších minimálně 300 jiným způsobem. Při nehodách na silnici zemře ročně zhruba 300 osob.
Takže ta bezpečnost z hlediska statistiky není zas až taková.
Vyšší ale je. Nejspíš hlavně kvůli přísné kontrole technického stavu letadel a způsobilosti pilotů.
Kdyby se stejně kontrolovala auta a způsobilost řidičů k jízdě, jistě by na tom byla letecká doprava mnohem hůř než automobilová.
real_goldie
real_goldie
Clanek je sice peknej, ale nesmyslnej. Ciste statisticky nejvic lidi umre v posteli, pokud pouziju logiku autora, tak bych nemel v posteli spat.
bihik
statistika vs. strach
litam taky docela casto (cca 20-30 letu rocne) a prestoze znam statistiky tak mam z letani respekt - nerikam primo strach. Problem je ze i kdyz pravdepodobnost ze se mi neco stane je 1 ku X, tak pokud by k tomu opravdu melo dojit tak nebudu mrtvy jen na 1 ku X ale na 100% a to je pro me fatalni a dalsi statsitiky me a moji rodinu v tu chvili uz zajimat nebudou
Racionalne vim ze letani JE BEZBEZNE
Ale stejne pokazde, kdyz letim, tak i kdyz si to sice uzivam, stejne chvili myslim na to co kdyby... V aute, autobuse, vlaku tenhle pocit nezazivam. Je to mozna tim, ze pozemni doprava je pro nas kazdodenni zalezitosti.
A vzdycky jsem rad kdyz po pristani muzu poslat zene zpravu :)
Jeste jedna vec by me zajimala, statstika bezpeznosti, ne podle km nebo poctu letu, ale podle casu stravenych pri preprave, tam by ty vysledky mozna mohli byt horsi...
RumBum
Re: statistika vs. strach
ja bych rekl, ze ten prepocet na cas straveny pri preprave preprave by nemusel byt slozity - letadlo leta cca 10x rychleji, nez jezdi auto, vlak - takze staci vynasobit prislusnou hodnotu.
Jinak jsem nedavno sledoval dokumenty "Letecke katastrofy" a prekvapilo me, ze vetsinu katastrof prezilo pomerne dost lidi. ... teda kdyz nepocitam pad do atlantiku - tam je to jasny, ale kdyz spadne autobus ze skaly, tak je to podobny.
darmo
Bilance
Dnes se všechno bilancuje ve srovnání k penězům. I někdejší vzor spolehlivosti VW konstruuje nyní auta jen tak kvalitní, aby neměl přílišné náklady na záruční servis a neudělal takovou botu, která by ho stála pověst.
Totéž se děje s leteckou dopravou. Pokud se bude pracovat se statistikou tak, aby prostě počet mrtvých byl mnohonásobně nižší, než u pozemní dopravy, bude to špatně. Jediná správná meta pro letectví musí být nula a pro tu musí všechno dělat. A myslí si někdo s místních zastánců letecké dopravy, že výrobci a provozovatelé letadel pro to dělají všechno? Startuje a přistává se v mlze na přístroje, potenciálně nebezpečné součástky se na letadlech vyměňují až v rámci preventivní údržby, výrobci letadel nespolupracují ani v rámci bezpečnosti (jen ať jim to padá, líp pro nás) a našlo by se toho daleko víc. Je to taky jenom obchod.
Walkeer
statistika
Pane autore, nastudujte si prosim, co presne znamena slovo "statistika" a co presne znamena, pak totiz zjistite, ze to co jste napsal je sprominutim naprosty a totalni nesmysl. Letecka doprava, at se Vam to libi, nebo ne, at s tim souhlasite, nebo ne, je skutecne nejbezpecnejsi doprava a nase "argumenty" s timto faktem skutecne nic neudelaji.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Matematick%C3%A1_statistika
opravdu si to prosim prectete, myslim ze se budete doist divit.
Roman Potoczný
Re: statistika
Děkuji za odkaz, juknul jsem se na to, ale ačkoliv mám docela slušné matematické základy, chtělo by to chvilku, než bych vše, co je popisováno, pochopil. Já nechtěl ty věci "záměrně" zlehčit. Jen mi přijde, že statistika je o datech, které se do ní vloží a mnohokrát v životě jsem se setkal s tím, že společnosti dávají do statistik, co se jim hodí ... viz. níže uvedený poměr úspěšně dokončených letů apod. ...
Aggata
Nebezpečí
Obávám se, že život je šíleně nebezpečný. Každý den jdu s dětma ven, každý den se mi v hlavě promítá nedávná zpráva, jak šla maminka s dětma po chodníku a zničehonic jí smetl i s dětma auťák, nebo jak kamarádka seděla na svý zahradě u stolku a najednou byla přejetá autem, který vylítlo ze zatáčky a smetlo s plotem i jí...Když sedám do auta, jsem strachy bez sebe, že v jedné jediné vteřině potkáme debila, co si myslí, že je král silnic a máme to spočítané. Když sedám s dětma do autobusu, tak mne jímá hrůza, jak do něčeho nabouráme a moje malinký v autobuse zcela nepřipoutaný děti lítaj sem a tam... Když pak vidím, jak se při každé letecké havárii (a to i při té, o které se v TV nemluví) hned všem v letecké dopravě zasílají informace, proč se to stalo, jaká jsou řešení, ponaučení... tak z toho zase tak stresovaná nejsem, pořád mám pocit, že všechno ostatní, co denně podnikám, je daleko horší. Je to blbý, ale i takovej "bezpečnostní technik" jako já si uvědomuje, že to je denně vabank.
CapoDiTuttiCapi
souhlas, zapomněl jste však to možná nejdůležitější
létám sice jen po Evropě, ale díky otmu problém vynikne více,
došlo mi, že není podstatné kolik km šťastně a bez nehody malétám
proto statistiky osobokilometrů nebo tunokilometrů, kterými se dopravní společnosti chlubí, nejsou pro posouzení bezpečnosti vůbec důležité, podstatné jsou pro finanční feasibilitu podnikání, pokud odhlédnu od ceny, zda je 10 nebo 20 k Kč za let, pak mne zajímá jediné: zda za jednu nebo dvě hodiny vylezu na jiném letišti z letadla zdravý
To je ta jediná statistika, která mne zajímá: počet šťastně ukončených letů! Navíc, letenky hradí klient nebo zaměstnavatel, takže mi je to šumák.
Pokud nerozumíte, tak jinak: je mi jedno, že jsem uletěl bez nehody 4999km do Ria de Janeira, a spadl jsem až poslední 1 km při přistání = logická 0, jinak logická 1, jako úspěch. Statstika o bezpečnosti v dopravě by tedy měla vypovídat o počtu dokončených letů, matematicky počet živých pasažérů na vstupu = počet živých pasažérů na výstupu. Jak jednoduché.
CapoDiTuttiCapi
Re: souhlas, zapomněl jste však to možná nejdůležitější
Ale takovou statistiku nikde nenajdete. To by totiž letecká doprava dopadla hůře než automobilová. Autem najedu desítky tisíc km každý rok a víte kolik jsem viděl smrtelných dopravních nehod? Nevím o jediné ...
- Počet článků 299
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3499x
Bloguji, tedy jsem!