Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TP

tommi77

18. 6. 2009 8:37
Ještě jedna pro autora

Myslím, že nebezpečí létání dnes není v technice, ale lidském faktoru a hlavně ekonomickém tlaku na letecké společnosti - kterému se ovšem dobrovolně vystavují, tak jak se létání stává masovým. Nejvíc nehod je při hustém letním provozu a množství charterových letů, je bohužel dost pravděpodobné že v létě ještě něco spadne. Zdaleka ne všechny problémy letadla končí jeho pádem - je to ještě menší pravděpodobnost, než že se "modernímu" automobilu v průběhu jízdy pokazí motor tak, že nebude schopné vůbec pokračovat. To mě připadá dostatečně bezpečné na to abych si při možnosti volby na dlouhou cestu vždycky vybral letadlo. A vy udělejte pokud možno totéž. K té nepříznivé statistice, zkuste ji trochu analyzovat, např. kdy naposled spadl typ se kterým mám letět, dané letecké společnosti apod. a třeba vás to uklidní..... hodně štěstí při jakémkoliv druhu cestováni.

0 0
možnosti
C

CapoDiTuttiCapi

18. 6. 2009 8:51
Re: Ještě jedna pro autora

blbost = viz concorde, viz transatlantic 447 uvedený v blogu, a další

únava materiálu kamaráde, je mnohdy příčina a to že ČSA nekontroluje 2x ale jen 1x zvyšuje možnost přehládnutí závady ... kolikrát? 2x? i kdyby jen o 10%, je to průůůůser

0 0
možnosti
W

www.evlada.cz

18. 6. 2009 4:37
Je to spis otazka fyziky

Cokoli se pokadi na zemi, sance na preziti ..je prakticky skoro rovna 100% .. Cokoli se pokaka ve vzduchu sance na preziti je prakticky skoro rovno 0 % :)  ... Kdyz uz se rozhodnete pro jakej koli presun , jste pak jiz  v rukou statistik..A k vylepseni statistik ve vas prospech je uz otazkou penez. Je dokazano, ze bohatsi lide umiraji v autech daleko mene(nepomerne mene) nez lidi chudsi.. kdyz si koupim poradnou karu a sam jezdim ohleduplne a s pudem sebezachovy. At se o mne klidne nekdo mazne na kasi.. Nebo napriklad .. kolik zbuchlo malejch tryskacu s kapacitou do 20 osob.?  Za poslednich 20 let 00 prd. A klidne muzem od dopravy prejit ke strave...Vetsina lidi akceptovala pomer cena / vykon v potravinach..Perou do sebe jed po malejch davkach , ale proste se dobrovolne travi..Je to na kazdym jakou miru pravdepodobnosti vlastni smrti je ochoten akceptovat.....Bohuzel velka cast lidi nema na vyber..Tzn to ani neresi....Nad vsim vladne vsemocna ruka trhu :)

0 0
možnosti
H

HappyCz1824

18. 6. 2009 4:11
Letadla padají, auta bourají a lodě se topí

Nemyslím si, že se srovnává nesrovnatelné. Když spatne letadlo, je to tak 200 mrtvích, ať nežeru. Ovšem mezi dvěmi pády letadel je mnohem více co zemřelo při nehodě v autech. To je taky matematický jistota. Auta jezdí rychle a někdy prostě narazí.

0 0
možnosti
KR

Maveric

18. 6. 2009 7:00
Re: Letadla padají, auta bourají a lodě se topí

...přesné. Srovnáváte nesrovnatelné. Ročně zahyne při leteckých katastrofách asi tolik lidí co jen ve Francii na cestách v autech za dva týdny...tedy pravděpodobnost katastrofické nehody ve vzduchu je 10na -8, to v autě nikdy nedosáhnete ...snad jen kdyby umělo létat tedy pohybovat se v prostředí, kde není do čeho narazit. O porovnání objemu přepravy ani nemluvě...tam by byl rozdíl naprosto nesrovnatelný. A co tak třeba opilí piloti v porovnání s opilými řidiči...další aspekt který jste nevzal do úvahy. První neexistuje a druhý je takřka masový při výskytu nehod...atp.atp

0 0
možnosti
JC

Leonidas

18. 6. 2009 2:30
Nesouhlasím

Většina leteckých neštěstí byla zapříčiněna nikoliv technikou, ale opět lidským faktorem. Je totiž fyzikální jistota, že letadlo poletí a doletí - je tak navržené a většinou i vyrobené. Když mluvím o většině, není to nějakých trapných 50% a pár desetinek, je to drtivá většina. Jen je třeba si uvědomit, kam až sahá lidský faktor: není to zdaleka jen pilot (což je v dnešní době jen o něco schopnější řidič autobusu, který umí číst tlusté mauály i v krizových situacích a za chabého osvětlení :o) ), ale hlavně celá armáda techniků z pozemního personálu, řízení letového provozu atd. A samozřejmě, je to taky pár borců s nožíkem a s kufříkem, co podivně tiká. Také to je ale zaměstnanec výrobce vadných součástek (hlavně v pondělí ráno a v pátek odpoledne - jako u automobilů)... Koukám na Spectrum na Letecké katastrofy - velmi poučné. S Air France asi nikdy nepoletím - jejich piloti létají zřejmě vždy přímo středem bouřky (asi mají nedostatek paliva na oblety)...

0 0
možnosti
RP

Roman Potoczný

18. 6. 2009 2:55
Re: Nesouhlasím

Většina leteckých neštěstí byla způsobena technikou, která selhání lidského faktoru včas nezjistila a neinformovala o něm ... pořád jsme ubezpečování, že letadla mají až ztrojené systémy, přičemž se stačí podívat na jeden pár křídel, většinou dva motory, jsou to ony systémy, které jsou ztrojené? :-) ... kolem letadel je prostě spousta glorifikace, která je dobrá pro reklamu, ale špatná pro pasažéry ...

0 0
možnosti
S

spikeycz

18. 6. 2009 1:59
Taky se pridam:)

Jako mnozi z Vas, letam dost casto a hlavne delsi lety - Hong Kong, Seoul, Tokio, Sydney...

Naletano mam celkem dost a musim rict, ze pri letu napr. do sydney me nejvic bavi ty turbulence, protoze cca 12hod do Seoulu, Kuala Lumpur apod a pak jeste 10hodin je absolutni nuda. Letadlo se pro me stalo autobusem na kridlech. Nikdy se mi nestalo ze by letadlo melo problem /mozna melo, ale nic jsem nezaznamenal/ :) Citim se naprosto bezpecne. Rozhodne bezpecneji, nez kdyz si predstavim, ze bych jel prave do Sydney vlakem, autobusem, vlakem, autem, atd atd... Jsem si jisty, ze matematicky je rozhodne vetsi sance, ze bych uhorel ve vlaku v indii nez ze bych spadl s letadlem.

Co se tyka bezpecnosti letadel a navrhovanych hermetickych kapsli, tak to si dost dobre nedovedu predstavit. Asi by se mi nelibil ani ten pocit, ze vlastne sedim v necem co je rozdeleno na xy dilu ktere by se eventuelne mohly rozpojit treba pri startu nebo pristani... tam by asi kapsle s padakem moc nepomohla.

0 0
možnosti
S

spikeycz

18. 6. 2009 2:03
Re: Taky se pridam:)

Navic technicky to asi moc mozne neni, nedovedu si predstavit vahu letadla... uz by nebylo pro 300 lidi pri cene letenky do asie kolem 20000,- Kc, ale bylo by pro 50 s letenkou za 60000...

Bohuzel nezijeme v idealnim svete, takze tvrdit ze "jsem dobry ridic, me se v aute nic nestane" je nesmysl

Nevim jak je to u vas diskutujicich, ale neznam nikoho z okoli kdo by prisel o zivot v letadle ani nikoho kdo by vypravel ze ma znameho, ktery mel znameho, jehoz znamy....  zemrel pri leteckem nestesti. Na druhou stranu jsem bohuzel znal lidi, kteri prisli o zivot v aute, na motorce a dokonce i na lyzich... Takze pro me je volba jasna, kdyz bezpecne, tak letadlo. Kdo pochybuje, at cestuje po svete po zemi, rozhodne to bude vetsi zabava, ale pochybuji ze bezpecnejsi.

0 0
možnosti
BF

blanka fay

18. 6. 2009 1:44
Ahoj Romane

Ahoj:-), ty máš tedy výdrž dopisovat si se všemi diskutujícími?

blanka

0 0
možnosti
RP

Roman Potoczný

18. 6. 2009 1:58
Re: Ahoj Romane

Ahoj Blanko,

to není výdrž, spíš to pokládám za elementární slušnost. Normálně bych byl online a odpovídal bych hned, určitě by to mělo větší šťávu, ale po příletu jsem se ještě několik hodin přemísťoval, tak jsem to snad teď, po příjezdu, dohnal a na většinu příspěvků odpověděl ... ráno už budu určitě online :-) ... trošku později ráno ;-D

0 0
možnosti
RG

darmo

17. 6. 2009 22:48
Ještě jedna statistika

A když jsme u těch statistik... V letecké dopravě se mi zdá nějak málo odsouzených viníků v poměru k počtu mrtvých. Příliš nehod se svede na nešťastnou náhodu, nebo vinu pilota (již mrtvého).

0 0
možnosti
RP

Roman Potoczný

18. 6. 2009 1:37
Re: Ještě jedna statistika

Máte pravdu ... ale napadlo mě ještě jedno a zřejmě se o to začnu zajímat ... zajímalo by mě, jak jsou lidi pojištění na palubě letadla a zda-li letecká společnost jim musí vyplatit při úmrtí odškodnění ... protože nevěřím, že v Americe, kde se dá i McDonnaldu vysoudit těžké peníze za újmu díky vlastní hlouposti, by dosud nebyly precedensy, kdy by pozůstalí obětí vysoudili tak těžké peníze, že by to leteckým společnostem za trochu zamyšlení stálo ... ale obávám se, že se vždy dohodli mimosoudně, pozůstalí dostali slušné "držhubné", což leteckou společnost přišlo nesmírně levněji, než globálně řešit bezpečnost ... :-(

0 0
možnosti
RG

darmo

17. 6. 2009 22:42
Rutina

Právě díky příznivé (v porovnání s pozemní dopravou) statistice leteckých nehod letecký personál rizika podceňuje. Nikdy se jim nic nestalo, tak mají falešný pocit bezpečí. Letečtí technici, dispečeři ŘLP a piloti berou svou práci rutinně, stejně jako obyčejný řidič v aute.

"Že bliká kontrolka nedostatečně vysunutých vztlakových klapek? To je normální - každou chvíli jsou vadná čidla." Výsledek - rozbitá MD-80 v Madridu a spousta mrtvých.

"Už jsme měli dávno odletět, nebo překročíme povolený počet letových hodin. Ta 747 PanAmu už je z dráhy určitě pryč (přestože nám to dispečer nepotvrdil), tak startujeme, ikdyž nevidíme kvůli mlze ani na krok. Výsledek - dvě rozbité 747 na Kanárských ostrovech a skoro 600 mrtvých!!

Nezlobte se na mě, ale já lidem v letecké dopravě prostě nevěřím.

Mimochodem - karma!

0 0
možnosti
MV

Walkeer

18. 6. 2009 9:02
Re: Rutina

mylite se, oni maji STATISTICKY pocit bezpeci, to je daleko vice nez cokoli jineho. statistika totiz na rozdil od vetsiny ostatnich zalezitosti v nasem zivote funguje a funguje velice spolehlive. vemte si hraci kostku a hazejte....

0 0
možnosti
TP

tommi77

17. 6. 2009 22:42
článek je o strachu

Popisujete tady své pocity z toho co všechno se snad může pokazit a že letadlo může vždycky spadnout. V životě jsem letěl jen 10krát a za pěkného počasí, ale připadal jsem si spíš nadprůměrně bezpečně. Kontroly pasažérů na letišti, kontrola a pravidelný servis techniky, cvičený personál a piloti které na simulátorech připravují na řešení různých kritických situací - ke kterým dochází opravdu málokdy.Když jsem pak cestoval vlakem do místa bysliště a přemýšlel o různých nebezpečích ve vlaku, dostal jsem na chvíli opravdu strach.

0 0
možnosti
RG

darmo

17. 6. 2009 22:54
Re: článek je o strachu

Vždy, když jsem letěl, tak nic nenasvědčovalo nějakému problému - letadlo se chovalo perfektně, počasí vynikající, takže v danou chvíli jsem žádný strach taky neměl. Ale to pomyšlení, kolik lidí, kteří zrovna myslí na něco jiného, než na svou práci, může můj bezpečný let ohrozit, stačí na to, abych lety omezil na ty, které musím. Na dovolenou jezdím autem a statistika je mi ukradená.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

17. 6. 2009 22:19
...

Letěl jsem v životě 4x a od té doby raději fakt ne. Jsem dopravák profesí, takže opravdu vím, že je letecká doprava nejbezpečnější. Ale mám problém, prostě vím, že když příště vlezu do letadla, tak spadne... A to přece spolupasažérům nemůžu udělat, tak do letadla raději nepolezu. Bohužel, jak si takovou blbost v hlavě umanu, mám pocit, že jen ta síla té debilní myšlenky zajistí, že se něco na tom stroji pokazí. Vím, že je to debilní myšlenka, vím, že je létání bezpečné, ale beze mě :-).  

0 0
možnosti
KS

Aggata

18. 6. 2009 8:38
Re: ...

Dyť už jste 4x letěl a nespadlo, tak to jistojistě nefunguje....;-D;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 299
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3499x
Na blogu působím déle, než deset let. Píšu převážně o filmu, o hudbě, knihách, kulturních a společenských akcích, výjimečně o politice. Je fajn, že lze zatím svobodně vyjadřovat vlastní názor. Zatím ...
Bloguji, tedy jsem!