Děkujeme za pochopení.
K83a25r28e92l 17B55o39h44á43č44e54k
Líbil se mi každý díl Básníků :) Nejspíše proto, že jsem s nimi vyrůstal a kupodivu se mi velmi často oba hlavní hrdinové trefovali do myšlenek i pocitů :)
Tenhle poslední jsem sice ještě neviděl, ale nemyslím si, že dostanu něco jiného, než čekám :)
R41o90m45a85n 62P22o57t57o73c61z40n56ý
Předpokládám, že už nerostete, co očekáváte, to dostanete
J92i75ř94í 59C74í18s11a22ř
Kritizovat je módní, mě se naopak Básníci líbili, pan Klein stále řemeslo umí, jeho rukopis je poznatelný. Nepodléhá módě, umí rozesmát i pohladit po duši.
R10o51m91a70n 77P79o67t62o55c41z31n95ý
Dušan Klein nikdy netočil úplně stupidní příběhy, ale, bohužel, se i svým rukopisem podepsal na faktu, že poslední "Básníci ... " jsou trošku stupidní. Rozezněl klišé a místy rozesmál. O duši tento film, na rozdíl od těch prvních dílů, vůbec není ... a vlastně už není ani o básnících
B69o17h40u17m27í67r 73M38r87á36k21a
Vážení diskutéři. Zajímal by mě váš názor na Lvy oceněný film Kobry a užovky a na taktéž oceněnou Kancelář Blaník. Kobry byly pro mě kvůli lavině sprostých slov nedívatelné, Kancelář Blaník obdobně, ale je tak krátká, že se to aspoň dá přežít.
L92e10o41n 60T78o69m34e43v
A co Vám brání natočit svůj film? Pokud dokážete hodnotit tak určitě i tvořit...a potom si tady zase napíšeme
R41o43m88a98n 74P17o82t54o94c12z42n39ý
Hodnotit a tvořit jsou dvě zcela odlišné činnosti, které se navzájem potřebují. Je častým omylem myslet si, že hodnotitel nebo, chcete-li kritik, musí umět tvořit. Ať klidně napíšou tvůrci posledních básníků, v čem se jim moje hodnocení nelíbí a já to budu respektovat
O43d86s96t93r84a57n37ě85n45ý 30U74ž11i16v51a60t19e98l
R19o42m29a23n 96P41o96t93o98c56z62n32ý
Netvrdím, že neexistují dobré české filmy, ale je jich málo a to ještě u "Já Olga Hepnarová" je otázkou, nakolik je to český film. "Domácí péče" se mi nelíbila, ačkoliv musím uznat nadprůměrné herectví hlavních protagonistů a "Teorii tygra" jsem zatím neviděl. Na příkladu posledních tří dílů básníků jsem se snažil upozornit na mizerii české kinematografie za posledních 25 let. Po "Obecné škole", "Koljovi", "Musíme si pomáhat", "Pelíšcích" a "Želarech" docela bída.
T64o41m98á53š 48V23o98d24v82á33ř92k33a
Souhlasím s Vaším hodnocením počáteční trilogie i s názorem, že měli skončit, aby se na "Básníky" vzpomínalo v dobrém.
Další byly opravdu jen odvarem a na poslední nejdu /Váš komentář mi k té nechuti cosi málo přidal/.
Karma
A44u96g46u91s96t 46F32o35r71m53á46n75e35k
Český film hlavně čeká na dotace - a pak za ty miliony vznikne taková hov*dina jako Babovřesky.
R86o16m37a76n 85P16o85t37o60c82z70n93ý
To není úplně přesné, protože "Babovřesky", bez ohledu na to, jaká to byla hloupost, by si na sebe ze sponzoringu v pohodě vydělaly. A koneckonců i díky návštěvnosti. Nicméně musím uznat, že jste právě možná inspiroval tvůrce básníků k dalšímu dílu "Jak básníci čekají na dotace"
J58a39n 90Z82a49h56r75a96d11n17í55č26e62k
A ne jen český film . Na zázrak čekáme všichni !
T12o86m83á24š 14H73u12d87e62č16e62k
No on se někdo diví, že se u nás točí výhradně skoro jenom kraviny? Buďto je potřeba utratit prachy z dotací, nebo je to pro skupinu diváků, kteří hltají uvedenou Ulici, Ordinaci nebo podobné "dávky emocí". Je to stejné jako u voleb. Je třeba si zvyknout, že velké procento národa má inteligenci z kopce spuštěné kuličky hovnivála.
R82o77m94a56n 45P68o79t70o53c45z29n35ý
Já bych to nesvaloval jen na inteligenci. Nemyslím si, že by to v okolních evropských zemích nebo v Americe s ní bylo lepší, spíš horší. Problém je v celém systému. Aby byl tvůrce úspěšný, musí být buď doslova hladový nebo být alespoň hladový po úspěchu, po uznání, nikoliv jen po tom se prací uživit (v případě artových tvůrců) nebo dokonce vydělat (v případě Trošky a jiných, tvořících pouze a jen s úmyslem vydělat peníze). Máme pár tvůrců, jako Svěrák, Hřebejk, Ondříček apod. kteří dříve "zasvítili" a teď spí na vavřínech nebo se jim nedaří vstoupit do stejné řeky. U řady nových tvůrců často nechápu jejich pohnutky, proč se filmu vůbec věnují. Zbytek vyfasuje peníze díky kamarádšoftu z různých fondů (filmový fond, sponzorství televizí). Prospělo by, kdyby se kinematografie vůbec nedotovala ze státních peněz. Film není divadlo. Není to instituce. Soukromí sponzoři by si pak měli zatraceně dobře rozmyslet, do jakého filmu dají peníze. Protože pokud si do televize natočí pouze reklamu, vyjde jim to levněji, než ji cpát do špatného filmu
P66a98v10e27l 40P49e83t86r61ž88í94l64a
Poslední díl básníků jsem neviděl, ale je smutnou pravdou, že úroveň naší kinematografie je slabší a slabší. Proč?
No jednak chybí herecké osobnosti, které bohužel rozhodně nevyprodukují naprosto zoufalé počiny různých ordinací, pojišťoven či ulic. A scénáře nemají často hodnotu ani toho popsaného papíru.
Zpočátku neustále se vracející témata 50.let, postavená na zvrácenostech komunistického režimu, možná připomenou určité postavy lidí majících odvahu se vzepřít, jenže mají nulovou vypovídací hodnotu o době, ve které se odehrávají. A k tomu přiblblé komedie, jejichž "humor" postavený jen na sprostotě a nepovedených vtípcích to příliš nezychraňují. A tak paradoxně solidní filmy jako Sametoví vrazi zapadají do šedi naší kinematografie. Já rozumím počinům jako Rafťáci nebo Snowboarďáci, kteří cílí na mládež. Nerozumím počinům jako Poslední plavky a podobné srágory. Zasměju se u Okresního přeboru, ale již zmiňovaní Básníci či oprášené Sněženky a Kurvahošigutentag jsou vesměs studnicí trapáren a na jejich příkladu by se mělo na FAMU ukazovat, jak práci režiséra či herce nedělat.
R42o71m32a97n 28P92o19t98o18c78z64n90ý
Velmi dobrá analýza Českému filmu nechybí režiséři, protože u nás si každý myslí, že může být režisér. Myslím, že máme i slušné skladatele muziky. Chybí témata, solidní scénáře, které by byly "alespoň o něčem" a ne jen "sondy do života" a chybí herci, protože současná generace je až na několik výjimek naprosto tragická. Buď přehrávají nebo neosobně odříkávají text. Což je s podivem, protože naopak naši divadelní herci a divadelnictví je na vynikající úrovni. Důkazem je i poslední vítěz Českého lva, film "Kobry a užovky", který loni na hlavu porazil všechny ostatní filmy, srovnatelný s ním byl snad jeden, dva další filmy, zbytek byla naprostá hrůza. Přesto se nejedná o film, který by říkal něco nového nebo svým námětem byť jen vzdáleně mohl konkurovat současné americké nebo evropské produkci. Zasvítily slušné herecké výkony a scénář, který úplně nešustil papírem ...
- Počet článků 299
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3499x
Bloguji, tedy jsem!