Děkujeme za pochopení.
K13a93r69e44l 23B39o61h41á41č24e12k
Líbil se mi každý díl Básníků :) Nejspíše proto, že jsem s nimi vyrůstal a kupodivu se mi velmi často oba hlavní hrdinové trefovali do myšlenek i pocitů :)
Tenhle poslední jsem sice ještě neviděl, ale nemyslím si, že dostanu něco jiného, než čekám :)
R11o21m73a85n 68P48o64t23o48c32z87n47ý
Předpokládám, že už nerostete, co očekáváte, to dostanete
J25i94ř34í 32C12í83s67a98ř
Kritizovat je módní, mě se naopak Básníci líbili, pan Klein stále řemeslo umí, jeho rukopis je poznatelný. Nepodléhá módě, umí rozesmát i pohladit po duši.
R24o96m87a90n 63P87o83t43o58c63z79n73ý
Dušan Klein nikdy netočil úplně stupidní příběhy, ale, bohužel, se i svým rukopisem podepsal na faktu, že poslední "Básníci ... " jsou trošku stupidní. Rozezněl klišé a místy rozesmál. O duši tento film, na rozdíl od těch prvních dílů, vůbec není ... a vlastně už není ani o básnících
B44o29h25u38m64í82r 51M81r29á38k79a
Vážení diskutéři. Zajímal by mě váš názor na Lvy oceněný film Kobry a užovky a na taktéž oceněnou Kancelář Blaník. Kobry byly pro mě kvůli lavině sprostých slov nedívatelné, Kancelář Blaník obdobně, ale je tak krátká, že se to aspoň dá přežít.
L16e31o28n 27T14o39m38e56v
A co Vám brání natočit svůj film? Pokud dokážete hodnotit tak určitě i tvořit...a potom si tady zase napíšeme
R56o12m79a13n 32P82o31t79o64c31z64n84ý
Hodnotit a tvořit jsou dvě zcela odlišné činnosti, které se navzájem potřebují. Je častým omylem myslet si, že hodnotitel nebo, chcete-li kritik, musí umět tvořit. Ať klidně napíšou tvůrci posledních básníků, v čem se jim moje hodnocení nelíbí a já to budu respektovat
O52d23s88t80r74a19n92ě47n10ý 25U27ž94i68v17a84t42e68l
R65o39m28a34n 33P27o55t64o26c91z55n42ý
Netvrdím, že neexistují dobré české filmy, ale je jich málo a to ještě u "Já Olga Hepnarová" je otázkou, nakolik je to český film. "Domácí péče" se mi nelíbila, ačkoliv musím uznat nadprůměrné herectví hlavních protagonistů a "Teorii tygra" jsem zatím neviděl. Na příkladu posledních tří dílů básníků jsem se snažil upozornit na mizerii české kinematografie za posledních 25 let. Po "Obecné škole", "Koljovi", "Musíme si pomáhat", "Pelíšcích" a "Želarech" docela bída.
T13o85m60á63š 52V37o91d42v46á52ř94k45a
Souhlasím s Vaším hodnocením počáteční trilogie i s názorem, že měli skončit, aby se na "Básníky" vzpomínalo v dobrém.
Další byly opravdu jen odvarem a na poslední nejdu /Váš komentář mi k té nechuti cosi málo přidal/.
Karma
A45u60g28u95s43t 26F58o27r47m14á96n38e65k
Český film hlavně čeká na dotace - a pak za ty miliony vznikne taková hov*dina jako Babovřesky.
R40o25m79a91n 98P31o23t44o81c42z76n85ý
To není úplně přesné, protože "Babovřesky", bez ohledu na to, jaká to byla hloupost, by si na sebe ze sponzoringu v pohodě vydělaly. A koneckonců i díky návštěvnosti. Nicméně musím uznat, že jste právě možná inspiroval tvůrce básníků k dalšímu dílu "Jak básníci čekají na dotace"
J69a79n 80Z75a57h53r91a87d68n27í91č18e94k
A ne jen český film . Na zázrak čekáme všichni !
T15o88m88á84š 56H63u27d50e20č72e45k
No on se někdo diví, že se u nás točí výhradně skoro jenom kraviny? Buďto je potřeba utratit prachy z dotací, nebo je to pro skupinu diváků, kteří hltají uvedenou Ulici, Ordinaci nebo podobné "dávky emocí". Je to stejné jako u voleb. Je třeba si zvyknout, že velké procento národa má inteligenci z kopce spuštěné kuličky hovnivála.
R50o89m60a15n 50P96o23t32o70c96z10n11ý
Já bych to nesvaloval jen na inteligenci. Nemyslím si, že by to v okolních evropských zemích nebo v Americe s ní bylo lepší, spíš horší. Problém je v celém systému. Aby byl tvůrce úspěšný, musí být buď doslova hladový nebo být alespoň hladový po úspěchu, po uznání, nikoliv jen po tom se prací uživit (v případě artových tvůrců) nebo dokonce vydělat (v případě Trošky a jiných, tvořících pouze a jen s úmyslem vydělat peníze). Máme pár tvůrců, jako Svěrák, Hřebejk, Ondříček apod. kteří dříve "zasvítili" a teď spí na vavřínech nebo se jim nedaří vstoupit do stejné řeky. U řady nových tvůrců často nechápu jejich pohnutky, proč se filmu vůbec věnují. Zbytek vyfasuje peníze díky kamarádšoftu z různých fondů (filmový fond, sponzorství televizí). Prospělo by, kdyby se kinematografie vůbec nedotovala ze státních peněz. Film není divadlo. Není to instituce. Soukromí sponzoři by si pak měli zatraceně dobře rozmyslet, do jakého filmu dají peníze. Protože pokud si do televize natočí pouze reklamu, vyjde jim to levněji, než ji cpát do špatného filmu
P65a83v56e29l 82P50e37t61r40ž52í63l13a
Poslední díl básníků jsem neviděl, ale je smutnou pravdou, že úroveň naší kinematografie je slabší a slabší. Proč?
No jednak chybí herecké osobnosti, které bohužel rozhodně nevyprodukují naprosto zoufalé počiny různých ordinací, pojišťoven či ulic. A scénáře nemají často hodnotu ani toho popsaného papíru.
Zpočátku neustále se vracející témata 50.let, postavená na zvrácenostech komunistického režimu, možná připomenou určité postavy lidí majících odvahu se vzepřít, jenže mají nulovou vypovídací hodnotu o době, ve které se odehrávají. A k tomu přiblblé komedie, jejichž "humor" postavený jen na sprostotě a nepovedených vtípcích to příliš nezychraňují. A tak paradoxně solidní filmy jako Sametoví vrazi zapadají do šedi naší kinematografie. Já rozumím počinům jako Rafťáci nebo Snowboarďáci, kteří cílí na mládež. Nerozumím počinům jako Poslední plavky a podobné srágory. Zasměju se u Okresního přeboru, ale již zmiňovaní Básníci či oprášené Sněženky a Kurvahošigutentag jsou vesměs studnicí trapáren a na jejich příkladu by se mělo na FAMU ukazovat, jak práci režiséra či herce nedělat.
R12o21m63a74n 66P83o35t84o25c37z18n35ý
Velmi dobrá analýza Českému filmu nechybí režiséři, protože u nás si každý myslí, že může být režisér. Myslím, že máme i slušné skladatele muziky. Chybí témata, solidní scénáře, které by byly "alespoň o něčem" a ne jen "sondy do života" a chybí herci, protože současná generace je až na několik výjimek naprosto tragická. Buď přehrávají nebo neosobně odříkávají text. Což je s podivem, protože naopak naši divadelní herci a divadelnictví je na vynikající úrovni. Důkazem je i poslední vítěz Českého lva, film "Kobry a užovky", který loni na hlavu porazil všechny ostatní filmy, srovnatelný s ním byl snad jeden, dva další filmy, zbytek byla naprostá hrůza. Přesto se nejedná o film, který by říkal něco nového nebo svým námětem byť jen vzdáleně mohl konkurovat současné americké nebo evropské produkci. Zasvítily slušné herecké výkony a scénář, který úplně nešustil papírem ...
- Počet článků 299
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3499x
Bloguji, tedy jsem!