Roman Potoczný VIP

Na blogu působím déle, než deset let. Píšu převážně o filmu, o hudbě, knihách, kulturních a společenských akcích, výjimečně o politice. Je fajn, že lze zatím svobodně vyjadřovat vlastní názor. Zatím ...
Bloguji, tedy jsem!
  • Počet článků 299
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3499x

Roman Potoczný

Nevidím důvod měnit hymnu

Je toho spousta, na co můžeme být jako národ pyšní. Nádherná příroda, historické památky, hezké holky, výborné pivo, fakt, že jsme národ pracovitý a kreativní a v neposlední řadě naše aktuální hymna, která je krásná.

30.3.2018 v 7:00 | Karma: 27,88 | Přečteno: 460x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Jarku, tys to vzal?

„A proč jsi mi ani nezavolal, Jarku? Nezeptal se, co tomu všemu říkám? Tys to vzal? ... A co jsem měl, dělat, řekni mi. Měl jsem to vyznamenání někomu nechat? Aby sem přišel někdo cizí, k hotovýmu, ...

28.10.2017 v 22:28 | Karma: 30,46 | Přečteno: 3525x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Koncert Hanse Zimmera v Praze 7.5.2016

Hans Zimmer je synonymem špičkové filmové hudby a mým druhým nejoblíbenějším skladatelem. Na včerejším tříhodinovém koncertě v Praze to nejen dokázal, ale v mnohém předčil veškerá má očekávání.

8.5.2016 v 7:35 | Karma: 24,88 | Přečteno: 1818x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Jaromír Nohavica čaroval v Gongu

Po koncertě s Janáčkovou filharmonií jsem si myslel, že už mě Jaromír Nohavica ničím nepřekvapí. Přesto jsem se na jeho další koncert tento týden nesmírně těšil, jelikož i pro ostravského barda platí, všude dobře, doma nejlíp.

13.6.2015 v 7:55 | Karma: 35,39 | Přečteno: 3469x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Český slavík, "zábava" za všechny prachy

Po loňském průšvihu s Čtvrtníčkovou „zadelí“, zvukem a chabým scénářem jsem se podíval, jestli se televize Nova nějak poučila a dala finále Českého slavíka náležitý glanc. Bohužel musím konstatovat, že ani letos se to nepodařilo.

29.11.2014 v 23:20 | Karma: 45,98 | Přečteno: 26590x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Ennio Morricone, Mozart filmové hudby v Praze

Nikdy jsem netušil, že mě nějaký koncert vážné hudby tak nadchne. Ennio Morricone to na svém koncertě, konaném 9.2. ve 20:00 hodin v Praze, dokázal silou své hudby, přesvědčivostí výkonu orchestru a dotekem génia, který se chvílemi hmatatelně vznášel pod klenbou obrovské O2 Arény.

10.2.2014 v 20:50 | Karma: 16,48 | Přečteno: 651x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Vítězem Slavíka je Čtvrtníčkova holá zadnice

Po několika letech ignorování „estrád“ jsem učinil výjimku a podíval jsem se na vyhlašování ankety Český slavík 2013. Nebudu lhát, byla to destilovaná nuda a pořad nezachránil ani Jan Kraus, který se zhostil role moderátora „slavnostního“ večera a díky kterému jsem se na pořad díval a chvíli doufal, že by večer mohl pozvednout z tradičního marasmu.

23.11.2013 v 23:55 | Karma: 42,31 | Přečteno: 13787x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

The Pixies 10.10.2013 velký sál Lucerny, Praha

Nestává se tak často, aby naší republiku navštívila hudební legenda. Ve čtvrtek 10.10.2013 se to podařilo. Ve velkém sále Lucerny v Praze vystoupili „The Pixies“, kapela, bez které by zřejmě nevznikly další hudební legendy, jako jsou například „Nirvana“ nebo „Pearl Jam“ a řada dalších, kteří „Pixies“ zmiňují jako nedosažitelný vzor inspirace, u nás například „Tata Bojs“ nebo „Vypsaná Fixa“.

12.10.2013 v 1:20 | Karma: 12,05 | Přečteno: 379x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Jaromír Nohavica a Janáčkovci rozezvučeli Gong

Kdyby mi někdo za totality ve druhé polovině osmdesátých let řekl, že bude Jaromír Nohavica jednou vystupovat společně s Janáčkovou filharmonií, asi bych jej považoval za blázna. Nicméně v květnu společně otevřeli nové multifunkční, společenské centrum Gong a v minulém týdnu se k tomuto projektu vrátili. Pravděpodobně proto, že původní koncert byl určen jen nemnoha vyvoleným, kteří se bezprostředně účastnili zrodu koncertního prostoru Gong z původního plynojemu a originální projekt si zasloužil pozornost více diváků. Na sérii plánovaných koncertů jich odhadem přišlo bezmála devět tisíc.

18.11.2012 v 7:30 | Karma: 20,40 | Přečteno: 1250x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Ennio Morricone, muž, který rozezpíval špagety

Slavný italský hudební skladatel Ennio Morricone složil v průběhu své padesátileté kariéry hudbu k více než 500 filmů a televizních sérií. Prodal více, než 50 milionů nosičů. Vím, že by se v běžném textu měly číslovky vypisovat, nikoliv uvádět ve své číselné podobě, ale teprve při pohledu na tato, bezpochyby impozantní, čísla člověku dojde, jakým je Ennio Morricone hudebním a filmovým fenoménem.

4.11.2012 v 7:30 | Karma: 19,88 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Zbloudilý koráb Jaromíra Nohavici bloudil v Havířově

Jaromír Nohavica připravil na 13.12.2011 v Havířově nevšední koncert, plný svých starších, nejstarších, novějších i zbrusu nových písní, které se s největší pravděpodobností po sérii koncertů objeví na jeho nové desce ...

14.12.2011 v 23:32 | Karma: 17,88 | Přečteno: 2373x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Česko Slovensko a Kyrgyzstán má talent

Jako by nebylo jedné estrády v podobě předávání cen hudebního "Slavíka" o tomto víkendu až dost, naplánovaly televize Prima a slovenská televize JOJ na neděli finále "talentové soutěže" Česko Slovensko má talent ...

28.11.2011 v 11:35 | Karma: 26,73 | Přečteno: 2550x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Hans Zimmer, od popíku k symfonické genialitě

Ne vždy se vůle akademiků a znalců hudby a filmu musí snoubit s osobním vkusem. Přesně tak je tomu i v mé oblibě skladatelů filmové hudby, protože z mého pohledu tři historicky nejlepší zatím soustředili ve svých rukách dohromady pouhé dvě sošky Oscara a z toho jednoho za celoživotní přínos, kterého získal můj oblíbenec číslo „2″ Ennio Morricone. Můj největší oblíbenec Thomas Newman nezískal zatím žádného Oscara a toho jediného, skutečně filmového, pak získala z mého pohledu „trojka“ mezi skladateli, skladatel německého původu, Hans Zimmer.

5.11.2011 v 9:09 | Karma: 15,04 | Přečteno: 1362x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Jarek Nohavica ve výšinách i bahně aneb Vánoční koncert 17.12.2010

Kdysi jsem potkal jednoho docenta ze Slezské univerzity a ten hrubě dělil lidi na "bořitele" a "stavitele". Myslím, že svět je plný "bořitelů", protože být "bořitelem" je lehčí. Přesto jsem rád, že znám i pár "stavitelů" a jedním z nich je nepochybně Jaromír Nohavica.

18.12.2010 v 9:23 | Karma: 22,36 | Přečteno: 2393x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Musicblog: Muž který našel Nema, přesto Oscara zatím nemá

Thomas Newman mohl být úspěšným bankéřem, politikem nebo inženýrem, ale když se narodíte v rodině slavného hudebního skladatele filmové hudby a vaši příbuzní jsou rovněž skladatelé, pak je vám vaše povolání jaksi předurčeno ...

20.10.2010 v 7:45 | Karma: 18,38 | Přečteno: 3198x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Česko Slovensko má talent na Talentmánie

Ještě neuschly slzy poražených po poslední talentové show Česko-Slovensko hledá Superstar a už je tu mohutná porce další "výtečné zábavy", u které budou slzet opět především dobrý vkus, humor a televizní diváci, kteří z podobných "show" odcházejí pokaždé víc a víc poražení ...

30.8.2010 v 7:03 | Karma: 42,09 | Přečteno: 16197x | Diskuse| Kultura

Roman Potoczný

Každý si nese své břímě. I potomci bájných Ikarů.

... znovu a znovu jsem poslouchal první píseň nového alba Ikarus Jaromíra Nohavici a chtělo se mi s ním křičet. I "já si to pamatuju" Jarku, i já. Jak vcházím ráno do kuchyně a slyším, jak se z rádia line "Hlas Ameriky". Když můj táta uvidí můj překvapený a lehce ustrašený výraz, pronese: "hlavně to nikomu neříkej". Taková byla tehdy doba ...

21.2.2008 v 10:18 | Karma: 22,22 | Přečteno: 2803x | Diskuse| Kultura