Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Film jsem viděl minulou neděli a již týden uvažuji o něm napsat. Ale neudělal jsem to z důvodu, že jsem našel v tom filmu pokoru, kterou nechci narušovat nějakými bombastickými vyjádřeními. Jádrem filmu je autentická čistota dětství. Zřejmě to pro mnohé není nic k zaznamenání nebo obdivu. Herecké výkony jsou vynikající. Zejména Voříšková je skvělá a Vetchý hraje svůj životní povahový opak, vynikající Kaiser. Zajít na film nikomu neuškodí, a kdo měl pěkné dětství, tak se v tom filmu uvidí. Já se viděl.

3 0
možnosti
Foto

R^Měla jsem úplně stejný pocit

0 0
možnosti
Foto

"Tereza Voříšková hraje Libuši Šafránkovou a opět to není úplně zlé. Špatný je předpoklad, že noví herci zahrají důvěryhodně své nenapodobitelné originály.

Zdroj: http://potoczny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=620597";

Film jsem neviděla, ale tento váš názor mě překvapil. Když jsem četla rozhovor s Terezou Voříškovou, tak říkala, že Jan Svěrák původně chtěl, aby vlastně hrála Libušku Šafránkou, ale že se spolu s ní shodly, že by to byla chyba. Tak si to hrála po svém.

0 0
možnosti
Foto

Libuši Šafránkovou nezahrála, protože to nejde. Výkonem se k ní ani nepřiblížila, ale ten režijní záměr tam evidentně byl.

0 0
možnosti
Foto

Na filmu Po strništi bos jsme byli včera, takže mám čerstvý zážitek. Ano souhlasím, že Jan Svěrák už natočil lepší filmy. Trochu mi připadá, že už své filmy stříhá podle osvědčené "svěrákovské" šablony, což možná zní už dost rutinérsky. Jan Svěrák je nepochybně vynikající režisér na vrcholu svých profesních sil, ale scénář měl svěřit někomu jinému. Jediné světlé body příběhu Po strništi nesly jasný rukopis jeho tatínka Zdeňka. Tenhle nový film úplně nezatracuji, ale nenadchnul ani nepřekvapil, což je škoda, protože měl velice kvalitní knižní předlohu.

R^:-)

1 0
možnosti
Foto

Trochu mimo téma. Amadeus byl skvělý film, který boural svět. Přelet ostatně taky.

Ale některé filmy se Formanovi tak nevyvedly a nebyla to ani tak vina režie, jako scénáře. Na něm totiž každý film, i Strniště stojí.

1 0
možnosti
Foto

Osobně mám rád všechny Formanovy filmy, protože všechny mají jedno ústřední téma. Svobodu jednotlivce, jako tu naprosto nejdůležitější věc na světě. V tom mě Miloš Forman nikdy nezklamal a jsem rád, že raději včas skončil, než by natočil něco, za čím by si nemohl stát nebo čím by zničil svou "značku". Na druhou stranu bych křivdil Formanovi i Janu Svěrákovi, kdybych je vzájemně srovnával.

0 0
možnosti

Tmavomodrý svět jsem viděl až x let po jeho premiéře a už nikdy ho vidět nechci. Limonáda, patos a všechno možné i nemožné dohromady. Kýč. Ovšem asi nejdražší. Polákovým Nebeským jezdcům nesahá ani po palce u nohou.

8 0
možnosti
Foto

Taky jsem nebyl nadšený.

1 0
možnosti

Janu Svěrákovi nejvíce zazlívám, že pro film "ukradl" svého tátu Ladislavu Smoljakovi. To byla dvojice, která k sobě patřila a dělala kvalitní věci. Vím, že se to spoustě lidí nebude lîbit, ale vše od tohoto rodinného týmu mi stačí vidět pouze jednou. Od Jana Svěráka uznávám jediné dílo, kterým jsou Ropáci. Smutné. Byla by to jeho věc, kdyby nezmařil tvůrčí roky svého otce, kterě se už nikdy nevrátí.

0 0
možnosti
Foto

Jenomže Smoljak už je 17 let mrtvý a třeba před smrtí ještě nějakou dobu chořel.

0 0
možnosti
Foto

Za druhé, že se Zdeněk Svěrák utápí v nostalgii a vlastní legendě, což je nesmírně smutné, protože je to náš historicky nejlepší tvůrce předloh filmů a scénárista.

Zdroj: http://potoczny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=620597

není to vůbec smutné... sám to píšete. Totiž že vykonal už dost a veskrze vždycky dost kvalitně.A má nárok se s věcmi zcela po svém vyrovnat, protože víme, že to není mladík, co najednou nějak neví, ale je to muž , kterému je tolik a tolik let. Měl chut na legendu, na vyrovnání se s věcmi z dětství, co třeba i bolí. Dovolit mu to... A jen k tomu dodám, že přece existují filmy, kde milujeme hlas vypravěče,co nás provází jen jakousi životní kronikou. Nečekáme extrazvraty, nejsou tam. Ale jsou tam zdánlivě marginální okamžiky vztahů mezi lidmi a my zjištujeme ,jak jsou pro nás ty pocity daných chvil blízké, kolik z nás se s nimi může identifikovat. A tahle ,,cena,, filmu pro náš dobrý pocit a zážitek z něj - bohatě stačí.

5 0
možnosti
Foto

Tak o tom bych si Radko dovolil silně pochybovat. Zdeňka Svěráka jsem měl nejraději, když nebyl známý. Nemyslím, že jsem v roce 1969 chodil na něj. Chodil jsem na Cimrmany.

Ale jako historicky nejlepší scénárista? Ano, napsal velmi líbivé, cimrmanovsky laděné scénáře, ale že by třeba Mareček, Na samotě či Vesnička byla díla, co bourala dějiny kinematografie, si nemyslím.

Líbila se a posilovala socialismus.

Režijně se mi "Flašky" líbily, scénář ale měl díry. Z.S. není na tak velké dilo stavěn a myslím si, že u nás v posledních 100 letech tvořili schopnější scénáristé.

0 0
možnosti
Foto

Na film se chystám a nečekám od něj senzaci.Jsem připravená na klidný děj a laskavý svěrákovský humor. Nechci senzaci a těším se...

5 0
možnosti
Foto

Moje kamarádka, blogerka mé generace, film dosti sepsula. A tak jsem se podivil a napsal ji "já si myslel, že Svěráci jsou tvoje krevní skupina" a ona odpověděla, že bejvávalo.

1 0
možnosti
Foto

Ten film jsem nevidel a asi jej vyhledavat nebudu. Pisete o zaverecne tragedii a tech je v realnem zivote tolik ze na platne po nich netouzim. Souhlasim s vasi casovou osou koncici rokem 2007. Nesouhlasim ale s tim ze Sverak mel zkusit Hollywood. On neni Forman. Je moc Cesky. Nezaujal by

5 1
možnosti

Forman byl daleko víc český, než je Svěrák. Jeho první film v Americe, Taking Off, u diváků docela propadl, protože nabízel poetiku, s níž sklízel úspěch v Evropě (ale také ne všude, viz znechucení Pontiho, když viděl Hoří, má panenko).

0 0
možnosti
  • Počet článků 299
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3499x
Na blogu působím déle, než deset let. Píšu převážně o filmu, o hudbě, knihách, kulturních a společenských akcích, výjimečně o politice. Je fajn, že lze zatím svobodně vyjadřovat vlastní názor. Zatím ...
Bloguji, tedy jsem!