Děkujeme za pochopení.
Z16d68e84n85e93k 91H55o58r89n12e13r
Film jsem viděl minulou neděli a již týden uvažuji o něm napsat. Ale neudělal jsem to z důvodu, že jsem našel v tom filmu pokoru, kterou nechci narušovat nějakými bombastickými vyjádřeními. Jádrem filmu je autentická čistota dětství. Zřejmě to pro mnohé není nic k zaznamenání nebo obdivu. Herecké výkony jsou vynikající. Zejména Voříšková je skvělá a Vetchý hraje svůj životní povahový opak, vynikající Kaiser. Zajít na film nikomu neuškodí, a kdo měl pěkné dětství, tak se v tom filmu uvidí. Já se viděl.
L69u98c57i35e 68M80e87n55c41l66í14k35o66v87á
Měla jsem úplně stejný pocit
M95a45r35i58e 54J92a51n33d25o55v42á
"Tereza Voříšková hraje Libuši Šafránkovou a opět to není úplně zlé. Špatný je předpoklad, že noví herci zahrají důvěryhodně své nenapodobitelné originály.
Zdroj: http://potoczny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=620597"
Film jsem neviděla, ale tento váš názor mě překvapil. Když jsem četla rozhovor s Terezou Voříškovou, tak říkala, že Jan Svěrák původně chtěl, aby vlastně hrála Libušku Šafránkou, ale že se spolu s ní shodly, že by to byla chyba. Tak si to hrála po svém.
R44o74m12a80n 60P36o13t38o58c21z62n29ý
Libuši Šafránkovou nezahrála, protože to nejde. Výkonem se k ní ani nepřiblížila, ale ten režijní záměr tam evidentně byl.
P71a63v54l62a 57K14o83l44á50ř47o74v69á
Na filmu Po strništi bos jsme byli včera, takže mám čerstvý zážitek. Ano souhlasím, že Jan Svěrák už natočil lepší filmy. Trochu mi připadá, že už své filmy stříhá podle osvědčené "svěrákovské" šablony, což možná zní už dost rutinérsky. Jan Svěrák je nepochybně vynikající režisér na vrcholu svých profesních sil, ale scénář měl svěřit někomu jinému. Jediné světlé body příběhu Po strništi nesly jasný rukopis jeho tatínka Zdeňka. Tenhle nový film úplně nezatracuji, ale nenadchnul ani nepřekvapil, což je škoda, protože měl velice kvalitní knižní předlohu.
J67i98ř18í 43H33e56r54m33á37n95e65k
Trochu mimo téma. Amadeus byl skvělý film, který boural svět. Přelet ostatně taky.
Ale některé filmy se Formanovi tak nevyvedly a nebyla to ani tak vina režie, jako scénáře. Na něm totiž každý film, i Strniště stojí.
R50o44m28a69n 57P41o18t57o54c43z26n62ý
Osobně mám rád všechny Formanovy filmy, protože všechny mají jedno ústřední téma. Svobodu jednotlivce, jako tu naprosto nejdůležitější věc na světě. V tom mě Miloš Forman nikdy nezklamal a jsem rád, že raději včas skončil, než by natočil něco, za čím by si nemohl stát nebo čím by zničil svou "značku". Na druhou stranu bych křivdil Formanovi i Janu Svěrákovi, kdybych je vzájemně srovnával.
J41a21r91o95s10l41a22v 60V28a69v15ř12í65n38e90k
Tmavomodrý svět jsem viděl až x let po jeho premiéře a už nikdy ho vidět nechci. Limonáda, patos a všechno možné i nemožné dohromady. Kýč. Ovšem asi nejdražší. Polákovým Nebeským jezdcům nesahá ani po palce u nohou.
T51o46m23á43š 92H62r34u91b25ý
Janu Svěrákovi nejvíce zazlívám, že pro film "ukradl" svého tátu Ladislavu Smoljakovi. To byla dvojice, která k sobě patřila a dělala kvalitní věci. Vím, že se to spoustě lidí nebude lîbit, ale vše od tohoto rodinného týmu mi stačí vidět pouze jednou. Od Jana Svěráka uznávám jediné dílo, kterým jsou Ropáci. Smutné. Byla by to jeho věc, kdyby nezmařil tvůrčí roky svého otce, kterě se už nikdy nevrátí.
J13i68ř49í 13H16e18r39m71á13n55e88k
Jenomže Smoljak už je 17 let mrtvý a třeba před smrtí ještě nějakou dobu chořel.
R14a34d87k96a 94K20i63e85l15b19e60r16g80e14r70o24v14á
Za druhé, že se Zdeněk Svěrák utápí v nostalgii a vlastní legendě, což je nesmírně smutné, protože je to náš historicky nejlepší tvůrce předloh filmů a scénárista.
Zdroj: http://potoczny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=620597
není to vůbec smutné... sám to píšete. Totiž že vykonal už dost a veskrze vždycky dost kvalitně.A má nárok se s věcmi zcela po svém vyrovnat, protože víme, že to není mladík, co najednou nějak neví, ale je to muž , kterému je tolik a tolik let. Měl chut na legendu, na vyrovnání se s věcmi z dětství, co třeba i bolí. Dovolit mu to... A jen k tomu dodám, že přece existují filmy, kde milujeme hlas vypravěče,co nás provází jen jakousi životní kronikou. Nečekáme extrazvraty, nejsou tam. Ale jsou tam zdánlivě marginální okamžiky vztahů mezi lidmi a my zjištujeme ,jak jsou pro nás ty pocity daných chvil blízké, kolik z nás se s nimi může identifikovat. A tahle ,,cena,, filmu pro náš dobrý pocit a zážitek z něj - bohatě stačí.
J35i21ř48í 40H45e74r70m37á63n25e33k
Tak o tom bych si Radko dovolil silně pochybovat. Zdeňka Svěráka jsem měl nejraději, když nebyl známý. Nemyslím, že jsem v roce 1969 chodil na něj. Chodil jsem na Cimrmany.
Ale jako historicky nejlepší scénárista? Ano, napsal velmi líbivé, cimrmanovsky laděné scénáře, ale že by třeba Mareček, Na samotě či Vesnička byla díla, co bourala dějiny kinematografie, si nemyslím.
Líbila se a posilovala socialismus.
Režijně se mi "Flašky" líbily, scénář ale měl díry. Z.S. není na tak velké dilo stavěn a myslím si, že u nás v posledních 100 letech tvořili schopnější scénáristé.
M37i43l40o31s26l58a25v47a 82C97e48j85p16k52o62v68á
Na film se chystám a nečekám od něj senzaci.Jsem připravená na klidný děj a laskavý svěrákovský humor. Nechci senzaci a těším se...
J97i44ř93í 34H45e90r17m57á68n59e26k
Moje kamarádka, blogerka mé generace, film dosti sepsula. A tak jsem se podivil a napsal ji "já si myslel, že Svěráci jsou tvoje krevní skupina" a ona odpověděla, že bejvávalo.
M68a41r94t40i60n 19B78r32a72u50n
Ten film jsem nevidel a asi jej vyhledavat nebudu. Pisete o zaverecne tragedii a tech je v realnem zivote tolik ze na platne po nich netouzim. Souhlasim s vasi casovou osou koncici rokem 2007. Nesouhlasim ale s tim ze Sverak mel zkusit Hollywood. On neni Forman. Je moc Cesky. Nezaujal by
M81i53l65a88n 87B38í49l90e58k
Forman byl daleko víc český, než je Svěrák. Jeho první film v Americe, Taking Off, u diváků docela propadl, protože nabízel poetiku, s níž sklízel úspěch v Evropě (ale také ne všude, viz znechucení Pontiho, když viděl Hoří, má panenko).
- Počet článků 299
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3499x
Bloguji, tedy jsem!