Děkujeme za pochopení.
K78a25r84e10l 49B20o17h94á46č86e74k
Líbil se mi každý díl Básníků :) Nejspíše proto, že jsem s nimi vyrůstal a kupodivu se mi velmi často oba hlavní hrdinové trefovali do myšlenek i pocitů :)
Tenhle poslední jsem sice ještě neviděl, ale nemyslím si, že dostanu něco jiného, než čekám :)
R30o46m93a89n 26P69o71t53o15c21z33n72ý
Předpokládám, že už nerostete, co očekáváte, to dostanete
J82i89ř94í 35C97í98s33a96ř
Kritizovat je módní, mě se naopak Básníci líbili, pan Klein stále řemeslo umí, jeho rukopis je poznatelný. Nepodléhá módě, umí rozesmát i pohladit po duši.
R13o14m42a33n 88P49o50t48o49c26z70n12ý
Dušan Klein nikdy netočil úplně stupidní příběhy, ale, bohužel, se i svým rukopisem podepsal na faktu, že poslední "Básníci ... " jsou trošku stupidní. Rozezněl klišé a místy rozesmál. O duši tento film, na rozdíl od těch prvních dílů, vůbec není ... a vlastně už není ani o básnících
B75o30h20u94m23í35r 85M73r55á97k31a
Vážení diskutéři. Zajímal by mě váš názor na Lvy oceněný film Kobry a užovky a na taktéž oceněnou Kancelář Blaník. Kobry byly pro mě kvůli lavině sprostých slov nedívatelné, Kancelář Blaník obdobně, ale je tak krátká, že se to aspoň dá přežít.
L53e15o41n 94T15o24m22e17v
A co Vám brání natočit svůj film? Pokud dokážete hodnotit tak určitě i tvořit...a potom si tady zase napíšeme
R70o48m82a69n 86P22o14t49o75c30z31n37ý
Hodnotit a tvořit jsou dvě zcela odlišné činnosti, které se navzájem potřebují. Je častým omylem myslet si, že hodnotitel nebo, chcete-li kritik, musí umět tvořit. Ať klidně napíšou tvůrci posledních básníků, v čem se jim moje hodnocení nelíbí a já to budu respektovat
O19d57s51t72r93a80n98ě21n35ý 77U98ž80i59v36a91t93e44l
R36o36m41a54n 32P28o15t42o96c89z73n59ý
Netvrdím, že neexistují dobré české filmy, ale je jich málo a to ještě u "Já Olga Hepnarová" je otázkou, nakolik je to český film. "Domácí péče" se mi nelíbila, ačkoliv musím uznat nadprůměrné herectví hlavních protagonistů a "Teorii tygra" jsem zatím neviděl. Na příkladu posledních tří dílů básníků jsem se snažil upozornit na mizerii české kinematografie za posledních 25 let. Po "Obecné škole", "Koljovi", "Musíme si pomáhat", "Pelíšcích" a "Želarech" docela bída.
T64o51m28á63š 22V95o62d68v10á33ř24k10a
Souhlasím s Vaším hodnocením počáteční trilogie i s názorem, že měli skončit, aby se na "Básníky" vzpomínalo v dobrém.
Další byly opravdu jen odvarem a na poslední nejdu /Váš komentář mi k té nechuti cosi málo přidal/.
Karma
A21u89g52u19s74t 14F17o49r56m82á59n45e68k
Český film hlavně čeká na dotace - a pak za ty miliony vznikne taková hov*dina jako Babovřesky.
R63o72m32a92n 21P21o35t59o60c82z26n94ý
To není úplně přesné, protože "Babovřesky", bez ohledu na to, jaká to byla hloupost, by si na sebe ze sponzoringu v pohodě vydělaly. A koneckonců i díky návštěvnosti. Nicméně musím uznat, že jste právě možná inspiroval tvůrce básníků k dalšímu dílu "Jak básníci čekají na dotace"
J81a76n 78Z67a20h70r62a44d51n31í53č53e92k
A ne jen český film . Na zázrak čekáme všichni !
T31o38m73á56š 36H97u34d49e39č84e30k
No on se někdo diví, že se u nás točí výhradně skoro jenom kraviny? Buďto je potřeba utratit prachy z dotací, nebo je to pro skupinu diváků, kteří hltají uvedenou Ulici, Ordinaci nebo podobné "dávky emocí". Je to stejné jako u voleb. Je třeba si zvyknout, že velké procento národa má inteligenci z kopce spuštěné kuličky hovnivála.
R46o81m60a26n 78P82o48t94o78c61z74n81ý
Já bych to nesvaloval jen na inteligenci. Nemyslím si, že by to v okolních evropských zemích nebo v Americe s ní bylo lepší, spíš horší. Problém je v celém systému. Aby byl tvůrce úspěšný, musí být buď doslova hladový nebo být alespoň hladový po úspěchu, po uznání, nikoliv jen po tom se prací uživit (v případě artových tvůrců) nebo dokonce vydělat (v případě Trošky a jiných, tvořících pouze a jen s úmyslem vydělat peníze). Máme pár tvůrců, jako Svěrák, Hřebejk, Ondříček apod. kteří dříve "zasvítili" a teď spí na vavřínech nebo se jim nedaří vstoupit do stejné řeky. U řady nových tvůrců často nechápu jejich pohnutky, proč se filmu vůbec věnují. Zbytek vyfasuje peníze díky kamarádšoftu z různých fondů (filmový fond, sponzorství televizí). Prospělo by, kdyby se kinematografie vůbec nedotovala ze státních peněz. Film není divadlo. Není to instituce. Soukromí sponzoři by si pak měli zatraceně dobře rozmyslet, do jakého filmu dají peníze. Protože pokud si do televize natočí pouze reklamu, vyjde jim to levněji, než ji cpát do špatného filmu
P12a32v23e23l 56P95e27t93r71ž75í45l67a
Poslední díl básníků jsem neviděl, ale je smutnou pravdou, že úroveň naší kinematografie je slabší a slabší. Proč?
No jednak chybí herecké osobnosti, které bohužel rozhodně nevyprodukují naprosto zoufalé počiny různých ordinací, pojišťoven či ulic. A scénáře nemají často hodnotu ani toho popsaného papíru.
Zpočátku neustále se vracející témata 50.let, postavená na zvrácenostech komunistického režimu, možná připomenou určité postavy lidí majících odvahu se vzepřít, jenže mají nulovou vypovídací hodnotu o době, ve které se odehrávají. A k tomu přiblblé komedie, jejichž "humor" postavený jen na sprostotě a nepovedených vtípcích to příliš nezychraňují. A tak paradoxně solidní filmy jako Sametoví vrazi zapadají do šedi naší kinematografie. Já rozumím počinům jako Rafťáci nebo Snowboarďáci, kteří cílí na mládež. Nerozumím počinům jako Poslední plavky a podobné srágory. Zasměju se u Okresního přeboru, ale již zmiňovaní Básníci či oprášené Sněženky a Kurvahošigutentag jsou vesměs studnicí trapáren a na jejich příkladu by se mělo na FAMU ukazovat, jak práci režiséra či herce nedělat.
R77o29m20a94n 45P67o67t30o96c89z85n77ý
Velmi dobrá analýza Českému filmu nechybí režiséři, protože u nás si každý myslí, že může být režisér. Myslím, že máme i slušné skladatele muziky. Chybí témata, solidní scénáře, které by byly "alespoň o něčem" a ne jen "sondy do života" a chybí herci, protože současná generace je až na několik výjimek naprosto tragická. Buď přehrávají nebo neosobně odříkávají text. Což je s podivem, protože naopak naši divadelní herci a divadelnictví je na vynikající úrovni. Důkazem je i poslední vítěz Českého lva, film "Kobry a užovky", který loni na hlavu porazil všechny ostatní filmy, srovnatelný s ním byl snad jeden, dva další filmy, zbytek byla naprostá hrůza. Přesto se nejedná o film, který by říkal něco nového nebo svým námětem byť jen vzdáleně mohl konkurovat současné americké nebo evropské produkci. Zasvítily slušné herecké výkony a scénář, který úplně nešustil papírem ...
- Počet článků 299
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3499x
Bloguji, tedy jsem!