Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

janacz

4. 3. 2011 14:10
Naopak

cestování vlakem se mi jeví pohodlné a z Olomouce jsem v Praze za chvilku. Interiér vlaků a prostředí nádraží  jsou příjemné, zvenku ale vlaky vypadají ošoupaně, až na Elefant City. V

0 0
možnosti

První jezdec apokalypsy

12. 8. 2010 12:34
ČD by se měly od Jančury učit jak jezdit bez zpoždění. :-)

Sobotní ranní rychlík do Děčína jede až z Kralup - nejede v úseku Praha hl.n. - Kralupy. Důvodem je rozsáhlá závada na staničním zabezpečovacím zařízení v Roztokách u Prahy.

K tomuto opatření nás donutl fakt, že v úseku Praha - Kralupy došlo k opravdu rozsáhlé závadě s dopadem do celého provozu na této trati. Nebylo by reálné, abychom přijeli do Děčína včas a zpoždění nechceme přenášet i na trať Děčín - Oldřichov.

Proto jsme přistoupili ke zkrácení trasy a vlak bude výchozí až z Kralup nad Vltavou. Cestující, kteří chtěli využít pro jízdu náš vlak, budou bohužel muset využít z Prahy jiného dopravce. Za normálních okolností by měl vyjít i případný přestup mezi vlaky 770 a naším 11064 v Kralupech, ale předpokládáme, že vlaky jedoucí z Prahy budou dosahovat podobně jako dnes několika desítek minut zpoždění. Výhodou by ale naopak mělo být, že mezi Kralupy a Děčínem pojede náš vlak asi jako jeden z mála včas.

Za vzniklé potíže se omlouváme a přejeme pěkný den.

Jan Paroubek

0 0
možnosti

První jezdec apokalypsy

12. 8. 2010 12:35
Re: ČD by se měly od Jančury učit jak jezdit bez zpoždění. :-)

Zdroj:

http://www.regiojet.cz/regiojet/aktuality/pozor-zmna

;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

pavev1

12. 8. 2010 11:39
Změna

Náhodou změny u ČD nastaly. Dříve jsem přišel na nádraží a šel si ke kase koupit lístek na vlak, dnes přijdu a jdu si  do odbavovacího centra ČD koupit produkt Českých drah............8-o

0 0
možnosti

nam.

12. 8. 2010 12:01
Re: Změna

Ano, zní to samozřejmě mnohem sofistikovaněji. Jakoby nám CD do jízdenky vložily nějakou přidanou exkluzivní hodnotu navíc. Je to k smíchu, nebo k pláči?

0 0
možnosti

Astaroth

12. 8. 2010 11:19
lokomotivy parni

Kdyby doslo k oprave vsech dosud neprovoznich zachovalych parnic, bylo by jich dost pro prozovani soukromych pravidelnych vlaku po cele republice a nemusely by se resit ruzne taskarice s interoperabilitou a rusenim kolejovych obvodu, nebot jak znamo, kolejove obvody jsou ruseny asynschronnimi motory a parni lokomotiva zadne asynschronni motory nema. R^

0 0
možnosti

radim36

12. 8. 2010 10:56
Podle mně to na železnici není jednoznačné.

ČD jezdí se starými vagóny , dá se říct starou organizací své práce  a dost setrvačností, na druhé straně oproti době před takovými 20 lety, co se týká zpoždění i kvality, čistoty vlaků, zlepšení je obrovské. Jezdil jsem kdysi 5 let co týden až měsíc 400 kilometrů daleko do školy a mohl bych z těch jízd  vyprávět věcí ....

Problém vidím v tom, že konkurence na drahách znamená investice do nových vlaků i do nové organizace a infrastruktury té firmy a to nezaplatí nikdo jiný než cestující na jízdném. Může se tak po čase stát, že komfort železnice, zpoždění, čistota a kvalita vlaků a nádraží tak stoupne určitým způsobem, ale zároveň jízdné zdraží nebo slevy budou odbourány neúměrně moc.

Může se ještě stát, že za takových 20 let se bude nostalgicky vzpomínat na starou, špinavou postsocialistickou železnici  jako na ráj, kde se dalo za minimální peníz dojet hezky daleko.....zatímco ta současná bude jen pro bohatší, chudí se budou mačkat v autobusech.

0 0
možnosti

Roman Potoczný

12. 8. 2010 11:21
Re: Podle mně to na železnici není jednoznačné.

Přiznám se, že mi Vás výklad připadá jako zpochybnění konkurence jako takové, protože pokud vstupuje nová konkurence na trh, tak to vždy znamená investici, kterou, v konečném důsledku zaplatí cestující, ale ti platí vlaky a organizaci všude. Pokud v ČD platí ztrouchnivělou organizaci, tak platí logicky víc, než by museli platit jindě, kde by už z principu nově nakoupené vlaky byly novější a čistší a díky lepší organizaci a třeba lepším investicím (rozumějme levnějších vlakových souprav, protože by si za ně žádný státní úředník nebral všimné) by tak mohlo být jízdné levnější ... a o tom je princip konkurence ... být levnější při srovnatelných nebo lepších podmínkách pro cestující ... Netvrdím, že je to možné na všech tratích, ale kdyby platilo, co jste popsal, tak bychom tady dneska měli stále jediného mobilního operátora, polostátní Eurotel apod. ...

0 0
možnosti

Astaroth

12. 8. 2010 10:23
neexistujici vlak student agency

Ten obrazek je mytus, student agency jiz vypsal tendr na klasicke vozy.

0 0
možnosti

Roman Potoczný

12. 8. 2010 10:36
Re: neexistujici vlak student agency

Zatím je to sice mýtus, ale věřím, že pokud by si konkurence při provozu vydělala nějaké peníze, tak to zas tak velký mýtus být nemusí ... ;-)

0 0
možnosti

Quazi

12. 8. 2010 10:16
máte pravdu

Myslím si totéž, co vy. ČD mají totiž největší rezervy v řízení. Stačil mi jeden zrušený spoj Pendolina z Brna do Prahy. Musela jsem napřed jít do oddělení reklamací (žádný ukazatel, fronta u všech přepážek), kde jsem měla podepsat, že žádám o vrácení peněz za místenku. S potvrzením jsem pak měla jít k pokladně, kde by mi vyplatili obnos za místenku. Pak jsem teprve mohla si jít koupit novou místenku. Vybodla jsem se na to, a šla si rovnou koupit novou místenku, protože bych další vlak nestihla. Dráhy asi ani nenapadlo, že by místenky rovnou cestujícím vyměnily u pokladen! Nepotřebují k tomu nic, jen dobrý informační systém a procesní postupy běžné v každé větší firmě. To, že po hale běhalo spousta zmatených cestujících, které se nikdo neobtěžoval informovat (např rozhlasem nebo nějakou tabulí) co mají dělat, když je jejich spoj zrušený, je pro ČD také typické.

Těžkopádné, byrokratické způsoby převzaté ještě z dob Rakousko Uherska.

0 0
možnosti

Roman Potoczný

12. 8. 2010 10:35
Re: máte pravdu

Naprosto přesně napsáno R^ ... Bohužel, navíc jízdné se vrací skutečně jen u Pendolina, pokud Vás nedopraví včas jiný vlak, tak dráhy nevrátí nic, viz. zkušenost kamaráda, kterého dráhy dopravily do Prahy o víc než hodinu později, on díky tomu prošvihl letadlo a musel re-bookovat letenku, což jej stálo nemálo ... dráhy mu nevrátily nic...

0 0
možnosti

Goethe

12. 8. 2010 10:08
Moje zkušenost

Já jedu vlakem tak 20x za rok (většinou Praha - Ostrava a zpět) a zpoždění nad 15 minut je dost vyjímečné. V tomto ohledu na tom ČD zas tak špatně nebudou. Nebo mám jen štěstí :-)

0 0
možnosti

Roman Potoczný

12. 8. 2010 10:29
Re: Moje zkušenost

V roce 2008 vyšla u ČD statistika, že přibližně pouze 90% vlaků dojíždí obecně včas ... To je, dle mého názoru, dost málo ... Někdy může být i deset minut, vzhledem k návaznosti dalších akcí dost, ale fakt je, že co já jsem zažil, tak pokud ČD na trase "zatnou sekeru", tak to bývá výrazně více, než 15 minut ... Pár minut bych opravdu neřešil ... ;-)

0 0
možnosti

Alimak

12. 8. 2010 10:05
jezdi autem

když se ti ČD nelíbí 8-o !!!!!!

0 0
možnosti

Roman Potoczný

12. 8. 2010 10:27
Re: jezdi autem

Jezdím autem kdekoliv a kdykoliv, ale jsou místa, kam je, pokud vlak dojede včas, příjemnější i rychlejší jet vlakem, např. do Prahy, pokud se pak dá pokračovat na místo určení metrem nebo do Vídně ... Rád bych se chtěl na služby ČD nebo jiného přepravce spolehnout, ale ČD rozhodně zatím spolehlivé nejsou .,.,,

0 0
možnosti

kopretinka 1

12. 8. 2010 10:01
0 0
možnosti
  • Počet článků 299
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3499x
Na blogu působím déle, než deset let. Píšu převážně o filmu, o hudbě, knihách, kulturních a společenských akcích, výjimečně o politice. Je fajn, že lze zatím svobodně vyjadřovat vlastní názor. Zatím ...
Bloguji, tedy jsem!