Dublin

24. 09. 2009 9:10:00
Šumí mi v hlavě a jsem trošku v limbu. Divný stav. Bývaly doby, kdy jsem se bujaře opíjel, kalil do rána s přáteli a teď to už nějak nejde. Nebo už to neumím. Nevím.

... včera mi zatelefonoval soused. Jestli nepůjdu "na kolínko". Už jsme spolu párkrát byli, tak jsem si říkal, proč ne? Trošku vyčistím hlavu, odreaguji se od každodenních problémů, co na tom?

Dnes na mě zazvonil v sedm čtyřicet pět večer v předem určenou dobu. Jak jsme si řekli, zašli jsme "na kolínko". Velká žranice velkého vepřového kolena, které ani ve dvojko nikdy společně nesníme, prokládaná několika pivy.

Soused, nazývejme ho třeba Michal, je báječný kluk. Asi si mohu dovolit ho nazývat "kluk", protože je věkově někde mezi mnou a mým starším synem. Je báječný. Začal pracovat jako finanční poradce a protože na to má talent a taky na sporty, dovede udělat lidem, svým přesvědčováním, "do hlavy tunel". Je ambiciozní, věří tomu, co dělá a dělá to důkladně. Já to sice moc nesnáším, ale v jeho podání jsou i ty "moudré" finanční receptury, jak vydělat balík, tak nějak snesitelnější.

A tak i v podobném duchu proběhlo "kolínko". Zatímco já jsem se snažil začít hovor na neutrální téma, on začal zhurta s financema, našima firemníma, mýma, aby mi vysvětlil, jak s nimi nejlépe naložit. Nemohl jsem mu to mít za zlé. Za dlouhá léta svého života jsem se už naučil lidem odpouštět jejich profesionální deformace a tak jsem ho bedlivě poslouchal a občas přikývl, jako že daný finanční model by se nám hodil a musím promluvit se společníkem, zda-li to tak, jak on navrhoval, provedeme.

Asi by mi dělal do hlavy tunel celý večer, kdy by mě nenapadl spásný nápad, že půjdeme jinde, do jiného klubu. Od té doby události nabraly neštěstí jiný spád.

Sice již u "kolínka" jeho očím neunikla sličná barmanka, nicméně v Dublinu, což je vyhlášený bar na Stodolní ulici, kde se nejčastěji baví princezny, očekávající své prince a princové, kteří jsou většinou "na draka", našel dvojici svých známých a začal mě s nima seznamovat.

To by, samo o sobě, nebyl problém. Chtěl jsem se odreagovat a tak troška dámské společnosti nemohla uškodit. Jenže problém byl v tom, že jsou mladí takoví rozháraní. Dvojice, kterou přivedl Michal k našemu stolu, byla mladá, asi 25-ti letá ekonomka Jolana a mladší lékařka Hana, mající před sebou ještě jeden rok medicíny. Sice bylo jasné, že k nám jdou kvůli němu, protože Michal je dobře vypadající a vždy dobře oblečený mladý muž, ale musel jsem to být já, kdo je bavil, protože Michal, ve své mladistvé rozháranosti, začal posléze vyzvídat telefonní číslo po docela jiné slečně a od naší společnosti se na chvíli oddělil.

Asi bych se nad celou záležitostí vůbec nezamýšlel, kdybychom neodešli tančit do dalšího baru a tam by Michal nepokračoval ve své spanilé jízdě za obtěžováním všech jiných žen, mimo "naši" ekonomku. Přiznám se, že jsem to vůbec nechápal. Ta holka byla fajn a být mi "mínus deset", asi bych vážně uvažoval, že si o její telefonní číslo řeknu sám. Takto jsem jen při tanci zakroutil občas nechápavě hlavou a po čase se odebral pryč a nechal na pospas duo ekonomka - medička i Michala. Myslím, že si s nastálou situací určitě nějak poradil, ale jestli mu docvaklo, kterou, že holku má o číslo požádat, to netuším.

Sám jsem se odebral zpět do Dublinu. V době naší absence se tam snažili zřejmě uspořádat slet čarodějnic, protože na parketu, tedy resp. podél stolů, tančily přibližně padesátileté ženy, oblečené jako dvacítky a pár mužů se je snažilo, tancem, uspokojit. Přiznám se, že jsem mezi ně pasoval asi jako bílá vrána, protože ačkoliv jsem si u baru poručil Guinness, abych sám v myšlenkách zakončil docela povedený večer a sedl si tak, abych byl co nejméně viděn, všechny zraky starších dam směřovaly ke mně. Až se jedna z nich, asi pětapadesátiletá žena, zvící babičky ze stejnojmenného románu Boženy Němcové, rozhodla mě poplácat po bradě a dala mi znát svou nákonnost. Ačkoliv jsem nebyl příliš opilý, zvedl se mi mírně žaludek, absolvoval jsem ještě rozhovor s šedesátiletým Janem, který mi vysvětlil, že já jsem ve 39-ti vlastně starý, zatímco on je v šedesáti mladý a protože jsem mu to "upřímně" odkýval, tak jsme si potykali a on odcházel od mého stolu s přesvědčením, jací to jsou "ti mladí" vlastně "blbci".

Po chvíli jsem se zvedl i já a s myšlenkami na Michala, jací to jsou ti mladí vlastně blbci, když nechají ladem holku, jako je Jolana a věnují se nic nevědoucím a hůř vypadajícím "trubkám" okolo, jsem zamířil na taxík a posléze domů ...

Jsou dvě ráno a píšu svou reportáž. Jak vidíte. Opít se mi nepodařilo, ani "zresetovat" mozek. Naklepat písmenka mě baví, stejně tak, jako pozorovat lidi kolem mě a ne nadarmo můj kamarád Pavel praví, že už vlastní život nežiju, ale jen s nadhledem pozoruji vše kolem mě a procházím životy jiných. Nevím, jestli má pravdu, ale dnes večer se mi to, myslím, podařilo.

Autor: Roman Potoczný | čtvrtek 24.9.2009 9:10 | karma článku: 5.07 | přečteno: 1231x

Další články blogera

Roman Potoczný

Fotoblog: Dny NATO v Ostravě 18.9.2021

Po roční pauze způsobené epidemií Covidu nebo zkrátka jen neschopností vlády, vypořádat se sofistikovaně s Covidem 19 a zajistit lidem normální život (vyberte si dle libosti) se v Mošnově u Ostravy konaly Dny NATO pro veřejnost.

18.9.2021 v 23:31 | Karma článku: 16.97 | Přečteno: 471 | Diskuse

Roman Potoczný

Prvok, Šampón, Tečka a Karel

Jak odolat krizi středního věku? Dělat hlouposti? Nebýt srab? Říkat pravdu? Nebo si jen užívat jako Šampón? Nová česká komedie „Prvok, Šampón, Tečka a Karel“ jasnou odpověď neposkytuje, ale rozhodně pobaví a překvapí.

4.8.2021 v 6:00 | Karma článku: 35.39 | Přečteno: 10637 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 522 | Diskuse

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

David pokračuje ve své písni. Už v ní stihl Stvořiteli říci vše, co ho trápí. Sdílí se s ním o své obavy z toho, že jeho vojsko bez pomoci shůry prohraje. Strach mu ale nahání i mlčení nebes.

8.3.2024 v 19:10 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 205 | Diskuse

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 43.99 | Přečteno: 8017 | Diskuse

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 409 | Diskuse
VIP
Počet článků 299 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3499


Na blogu působím déle, než deset let. Píšu převážně o filmu, o hudbě, knihách, kulturních a společenských akcích, výjimečně o politice. Je fajn, že lze zatím svobodně vyjadřovat vlastní názor. Zatím ...
Bloguji, tedy jsem!

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...