Ze života

Roman Potoczný

O co jde v případu trenéra Růžičky?

„Neber úplatky, neber úplatky nebo se z toho zblázníš!“ zní věta klasika v pověstném filmu „Jáchyme, hoď ho do stroje“, který ve své době vtipně pranýřoval braní úplatků nejrůznější formou. Myslím, že tehdy ovšem ani ve snu nikoho nenapadlo, že by se úplatky mohly dostat až do českého hokeje, výstavní skříně českého sportu a že by z nich mohl bláznit i reprezentační trenér.

21.4.2015 v 10:06 | Karma článku: 25.67 | Přečteno: 1808 | Diskuse

Roman Potoczný

Ve jménu otce i syna i ducha lidského

Letní povídka pro Víkend MF DNES. Všichni jsme se vedrem vařili ve vlastní šťávě. Léto roku 1994 bylo obzvláště parné a měli jsme pocit, že nás silonové vojenské bundošky sežerou dřív, než nás zelená mašinérie vyplivne zpátky do civilu.

1.8.2013 v 21:45 | Karma článku: 14.32 | Přečteno: 533 | Diskuse

Roman Potoczný

Volat někomu bez důvodu a spamovat by mělo být trestné

Možná jsem někdy na někoho zapůsobil jako člověk, který si neumí vybrat jaké služby a od jaké společnosti, chce využívat. Možná jsem někdy zmateně pátral v nějakém katalogu déle než minutu, což způsobilo, že se mi někdo nezištně pokouší pomoci. Nezištná pomoc má jistě své místo v životě, ale pokud je jí příliš a je firmami zneužívaná, pak jde, dle mého názoru, o něco zcela jiného ...

9.8.2012 v 13:00 | Karma článku: 20.68 | Přečteno: 1664 | Diskuse

Roman Potoczný

Omlouvám se, pane trenére Michale Bílku

Přiznám se bez mučení. Patřil jsem k těm, kteří nevěřili v postup našeho mužstva na Mistrovství Evropy v Polsku a na Ukrajině a už vůbec ne v postup ze skupiny do čtvrtfinále. Důvodem byl nevalný vstup do kvalifikace, zarputilý antifotbal v zápase proti Španělsku, podpořený v dalších zápasech nevalnými výkony našich hráčů, hřešících na svou zašlou slávu, bez nějaké valné šance na obměnu celého týmu.

17.6.2012 v 13:07 | Karma článku: 14.93 | Přečteno: 1001 | Diskuse

Roman Potoczný

Přes tisíciletí evoluce jsme jen hloupá zvířata, nic víc

Člověk. Pán tvorstva. Muž, či žena, kteří hýbou kormidly dějin. Tak si často připadáme. Můžeme vše. Myslíme. Pracujeme. Vytváříme nové, nevídané hodnoty. Mnozí z nás umí přetvořit plátno v umělecké dílo, naplnit uši hudbou. Řídíme rodiny, firmy, státy, celý náš miniaturní svět jménem Země. Ale jsme opravdu tak dokonalí?

23.8.2010 v 15:45 | Karma článku: 5.38 | Přečteno: 902 | Diskuse

Roman Potoczný

Nemyslíš Filipe Renči. Tak zaplať!

Mladý řidič narazí na křižovatce do před ním stojícího auta, načež nelení, počká na zelenou, kopne do vrtule a odjíždí z místa nehody. Následuje střih a záběr na vysmátého řidiče, opřeného o dveře do autoservisu se zdviženým fakáčem, kterého následně překryje obrovský nápis "Myslíš? Neplatíš!" ...

19.8.2010 v 16:15 | Karma článku: 47.08 | Přečteno: 19249 | Diskuse

Roman Potoczný

Už mi lásko není 25, už mi není ani 35!

Se zájmem jsem si přečetl článek Marka Erbena "Je mi čtyřicet a jsem odložená ... a můžu si za to sama", zasmál jsem se a navíc jsem se nadmul pýchou a nadšením, jak jsem teď po čtyřicítce v kurzu, protože vůbec nemám malé šance u dvacetiletých mladých slečen, třicátnice se musí zatraceně snažit, aby si mě udržely a čtyřicátnice ještě víc. Ale je tomu skutečně tak? ...

19.3.2010 v 9:00 | Karma článku: 28.83 | Přečteno: 3464 | Diskuse

Roman Potoczný

Raději děvku neslušnou, než manželku poslušnou

Tak se nám rozvádí Leoš Mareš! Nejdříve se rozejde s manželkou, pak nás bude čekat pár jeho fotek v náručí s dětmi a doladění vzájemné majetkové dohody, aby byl pozdější rozvod společensky přijatelnější. Ještě tak, aby se profláklo, že je Mareš krkoun, to by byl teprve v médiích šrumec ...

11.2.2010 v 8:45 | Karma článku: 28.95 | Přečteno: 4040 | Diskuse

Roman Potoczný

Jak pejsek s kočičkou psali blog o "Šéfovi" Pohlreichovi

Pejsek byl ten večer tuze mlsný a tak dostal nápad, zajít s kočičkou do restaurace. Kočička souhlasila a navrhla zajít do Café Imperial k panu Pohlreichovi. To je ten pán, který v televizi pro pejsky a kočičky uvádí pořad "Ano, šéfe". Hoteliérům a majitelům restaurací radí, jak na to a pejskům a kočičkám tak trochu dává návod, do kterých restaurací zajít a do kterých, raději, ne.

29.11.2009 v 11:22 | Karma článku: 28.53 | Přečteno: 3391 | Diskuse

Roman Potoczný

Jak jsem shodil Tomáše Poláčka ze čtvrtého patra

Sedím a popíjím, protože jsem frustrovaný tím, jak "uspěl" můj poslední "dokonalý" blog na téma listopadu 89. Nedivte se, jsem bloger a tak si myslím, jako každý jiný, že to, co napíšu, je neopakovatelné, původní, přínosné. Jsem roztřpčený a tak jen tak bez cíle procházím ostatní blogy. A tu hle, včerejší článek novináře, hlavy pomazané, Tomáše Poláčka Proč jsou zdejší blogeři tak slabí a tu hle dnešní blog Nesouhlasím s Tomášem Poláčkem, že blogy jsou tu slabé "matky Terezy" Boehmové, reagující na jeho neslýchanou pohanu všech blogerů ...

13.11.2009 v 17:20 | Karma článku: 23.78 | Přečteno: 2290 | Diskuse

Roman Potoczný

Když dostal vyznamenání Gott, proč ne rovnou Gottwald?

Karel Gott dostal vysoké státní vyznamenání, oficiálně z rukou prezidenta za státní zásluhy v oblasti kultury a je z toho tak "odvázaný", že rovnou ukázal všem ostatním, kteří by si vyznamenání zasloužili mnohem víc, než on, co si o nich myslí (viz. obrázek) ...

29.10.2009 v 22:25 | Karma článku: 31.47 | Přečteno: 2973 | Diskuse

Roman Potoczný

Dublin

Šumí mi v hlavě a jsem trošku v limbu. Divný stav. Bývaly doby, kdy jsem se bujaře opíjel, kalil do rána s přáteli a teď to už nějak nejde. Nebo už to neumím. Nevím.

24.9.2009 v 9:10 | Karma článku: 5.07 | Přečteno: 1231 | Diskuse

Roman Potoczný

S kondomem nebo bez? (do 15-ti let nepřístupné!)

Je léto. Po nečekané večerní procházce, po divoké pařbě někde "na zahrádce" nebo po náhodném setkání na dovolené, padlo rozhodnutí, že budete společně pokračovat v soukromí ...

14.8.2009 v 8:28 | Karma článku: 25.15 | Přečteno: 3882 | Diskuse

Roman Potoczný

Setkání se Zdeňkem Škromachem očima pravicového blogera

Když mi Eva Pallotto minulý týden zavolala, zda-li bych se nezúčastnil, v té době plánované schůzky se Zdeňkem Škromachem, byl jsem rád a zvědavý, ale moc jsem v úspěch záměru nevěřil. Nepokládal jsem za možné, že by se taková schůzka mohla opravdu uskutečnit. Sice jí předcházela zajímavá diskuse na Facebooku a jakýsi předběžně daný příslib, ve kterém se Zdeněk Škromach v diskusi obecně schůzce s blogery nebránil, ale předpokládal jsem, že se na schůzce všichni pozvaní nakonec buď nedomluví nebo Zdeněk Škromach schůzku na poslední chvíli odvolá a zajímavý záměr půjde "do kytek".

6.7.2009 v 23:55 | Karma článku: 6.75 | Přečteno: 1178 | Diskuse

Roman Potoczný

Kristián

... postávala opodál. Když pochopila, že jí dávám přednost ve dveřích do trolejbusu, nechápavě na mě pohlédla, rychle vykročila a jako první nastoupila. Trošku nervózně a hodně udiveně. Hezká, mladá holka, sotva pětadvacet let. Žádná univerzální "Barbína", která by mohla z fleku dělat konkurz do filmu Sexmise. V očích se jí zrcadlily otazníky. Zvídavá tvář, která má vždy víc otázek, než odpovědí.

26.5.2009 v 20:00 | Karma článku: 6.72 | Přečteno: 1093 | Diskuse

Roman Potoczný

Démoni

"625 obsazen" ... ozvalo se do rádia, zaklaply za mnou dveře taxíku a já věděl, že tento podivný večer končí a jsem rád, že jedu konečně domů. Nebylo mi vůbec dobře. Nedovedu popsat proč. Rozhodně to nebylo ze špatného jídla nebo z přemíry pití. Tam někde uvnitř, v srdci, v hlavě, v epicentru mé duše, mi nebylo dobře. Střídalo se ve mě mnoho pocitů a já se je nějak snažil rozškatulkovat, zařadit a definovat původce svého stavu, který jsem obecně dovedl popsat pouze slovy "není mi dobře" ...

28.3.2009 v 4:40 | Karma článku: 16.09 | Přečteno: 1445 | Diskuse

Roman Potoczný

Jarnění ...

Jaro je tady, ledy tají kvítek za kvítkem rozkvétá milenci na meze uléhají tělo se s tělem proplétá ...

20.3.2009 v 2:10 | Karma článku: 11.19 | Přečteno: 1326 | Diskuse

Roman Potoczný

Ztráty a nálezy

Močil jsem na kraji dálnice a nic okolo mě v tu chvíli nezajímalo. Ani projíždějící auta, ani zvídavé pohledy řidičů a nechápavé pohledy jejich spolujezdkyň. Chvěly se mi ruce. Teprve když jsem si ulevil, procitl jsem a začal přemýšlet. Můj pohled na zmrzačené auto, které bezvládně spočinulo na ráfku upadnutého kola, mě přesvědčil o tom, že hned tak nikam nepojedu. Pomalu jsem začínal uvažovat, kam nejdřív zavolat, jak zajistit odtah. Co dělat 40km za Vídní, kde jsem tehdy definitivně ztratil pocit vlastní nezranitelnosti ...

31.1.2009 v 11:11 | Karma článku: 7.51 | Přečteno: 1057 | Diskuse

Roman Potoczný

Betlémské hvězdy v dětských očích

Sedím a dopíjím svůj druhý Guinness. Kolem dokola se hemží lidé a já mám pocit, jako bych se ocitl na konci některého z dílů "doktora House". Teď jen odšvenkuje kamera, já se podívám dlouze z okna, kde se budou procházet smějící se páry, bude na ně padat sníh a pak jen bude krátký prostřih do mé tváře, který řekne, "je sám" ...

24.12.2008 v 2:10 | Karma článku: 6.29 | Přečteno: 1032 | Diskuse

Roman Potoczný

100dolní

"Ne, tudy ne". "Vem to touhle cestou, prosím, protože tou druhou je to úplně zadupané". "Mění tam chodník nebo co a furt s tím nejsou hotovi". ... "Dík". "Moc". "Nemáš zač". "Jo, uvídíme se zase někdy cestou na letiště nebo se ozvu ...". "Ještě jednou díky moc za svezení, měj se ... " ...

11.10.2008 v 3:40 | Karma článku: 13.14 | Přečteno: 1691 | Diskuse
VIP
Počet článků 299 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3499


Na blogu působím déle, než deset let. Píšu převážně o filmu, o hudbě, knihách, kulturních a společenských akcích, výjimečně o politice. Je fajn, že lze zatím svobodně vyjadřovat vlastní názor. Zatím ...
Bloguji, tedy jsem!